Článek
Velkého vítězství v Mecce tohoto sportu dosáhl zejména Bartoš, jenž v Nové Pace uspěl počtvrté za sebou a popáté v kariéře. Tentokrát však byl pro něj závod hodně emotivní, neboť mu před týdnem zemřel otec a jezdec byl odhodlaný udělat vše pro to, aby vyhrál na jeho počest. A nakonec se mu to po bezchybné finálové jízdě povedlo.
"Byl jsem odhodlaný udělat všechno. Jel bych po dvou, jednom kole. Všechno mi bylo jedno. Táta mi všechno dal a já bych mu dnes všechno nechal," svěřil se Bartoš.
Jeho červenou buggynu zdobily fotky otce Jiřího, který byl také vynikajícím autokrosařem. "Nebýt jeho, tak bych o autokrosu ani nevěděl. Myslím si, že se seshora dívá a vidí, že jsme mu všechno vrátili," uvedl dojatý Bartoš.
Ve finále sváděl od startu tvrdý souboj s Němcem Berndem Stubbem, úřadujícího evropského šampiona však udržel v klíčové první zatáčce za sebou a nepustil jej před sebe ani nikde na trati. "Bylo to natěsno. Moje Baruna (auto) ale jela jako o život a motoricky jsme byli lepší (než Stubbe). Bylo to parádní," dodal Bartoš. Třetí místo vybojoval Martin Švábenský.
Slabší divize IIIA do 1600 ccm byla nejpočetněji zastoupená, na startu se objevilo 41 jezdců. I díky tomu do finále postoupili Ladislav Hanák, Jiří Svoboda a Chris Waldschmidt z Nizozemska s třemi prvními místy z rozjížděk.
Poprvé se tak utkali až ve finále, kde se na úvod nejvíce dařilo Waldschmidtovi. V třetím kole se však do čela dostal Hanák a jako první také projel cílem. Na stupních vítězů jej doplnili Vít Nosálek a Marek Sekanina.
"Je to perfektní a máme z toho velkou radost. Nová Paka je jeden z nejkrásnějších závodů sezony, co se týká divácké kulisy. Vyhrát tady je trošičku bonus oproti ostatním závodům," řekl Hanák, jenž si připsal první letošní triumf v ME. "Byl to náš cíl. Naposledy jsme totiž na Evropě vyhráli před rokem taky právě tady, proto jsme se chtěli zde opět zahájit vítěznou sérii," přiznal úřadující kontinentální šampion.
Z českého pohledu byla tradičně nejméně úspěšná divize I, takzvaná plechová auta. Letos však byl blízko triumfu Fejfar. Ve Štikovské rokli v rozjížďkách suverénní Makarov totiž nastoupil na start až na poslední chvíli. "Měl jsem technické problémy. Nedařilo se mi to natočit. Pak se to povedlo, ale poslední dvě kola jsem málem už nedojel," uvedl Makarov, jehož Škoda Fabia poté definitivně vypověděla službu krátce po závodě.
Evropský šampionát pokračuje pátým dílem 11. a 12. července v německém Matschenbergu.
Čtvrtý podnik mistrovství Evropy v autokrosu v Nové Pace: |
Divize III do 4000 ccm: 1. P. Bartoš (ČR/Ford), 2. Stubbe (Něm./F&S Stubbe), 3. M. Švábenský (ČR/Pro Pulsion), 4. Kalvoda (ČR/Mitsubishi), 5. Turek (ČR/BMW), 6. Albers (Niz./Hosal VW), 7. Vontszemü (ČR/Tatra), 8. Keřka (ČR/Tatra), ...11. Štětina (ČR/Audi), 12. Stloukal (ČR/BMW), 17. Hošek (ČR/Audi). |
Průběžné pořadí ME: 1. P. Bartoš 69, 2. Turek 57, 3. Van Rosmalen (Niz./Ford) 52, ...5. M. Švábenský 40, 6. Keřka 32, 7. Hošek 29, 9. Štětina 27, 11. Stloukal 25, 15. Kalvoda 13. |
Divize IIIA do 1600 ccm: 1. Hanák (ČR/VW), 2. Nosálek (ČR/Škoda), 3. Sekanina (ČR/Suzuki), 4. Tafani (Fr./Suzuki), 5. J. Svoboda (ČR/VW), 6. Korn (Něm./Büchl EB), ...10. Pospíšilík (ČR/Suzuki). |