Článek
"Nyní můžeme prokázat kvalitu našeho nového rallyeového speciálu při soutěžích," uvedl v tiskové zprávě Frank Welsch, člen představenstva Škody Auto odpovědný za technický vývoj.
Šéf týmu Michal Hrabánek věří, že model R5 úspěšně nahradí vůz kategorie S2000, který byl z pohledu mladoboleslavské automobilky nejúspěšnějším závodním vozem v historii.
"Chceme na tratích rallye po celém světě díky rychlosti a spolehlivosti navázat na úspěchy posledních let. Po úspěšné homologaci nyní můžeme zahájit následující fáze projektu Fabia R5," řekl Hrabánek, jenž ocenil přínos čtveřice jezdců, kteří se podíleli na vývoji nového modelu.
Vedle továrních jezdců Jana Kopeckého a Esapekky Lappiho z Finska to byli i Belgičan Freddy Loix a Raimund Baumschlager z Rakouska. Společně najezdili kolem 10 000 km na různých površích v Evropě.
Vůz kategorie R5 má podle pravidel FIA motor 1,6 turbo. Kromě toho bude mít nové auto s pohonem všech kol sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Hmotnost činí podle předpisů minimálně 1230 kg. Kdy Škoda nasadí Fabii R5 do závodu, tým neoznámil.