Článek
Peugeot v roce 2009 zvítězil v Le Mans po dlouhých šestnácti letech a svým triumfem narušil pětiletou nadvládu Audi. A i letos lze očekávat tuhý boj o vítězství mezi dvěma hlavními rivaly, jejichž vozy pohání turbodieselové motory. Rozložení sil částečně napověděly testy v Le Mans, které vyvrcholily na velikonoční pondělí: nejrychlejší časy sice zajeli s vozy se čtyřmi kruhy na kapotě legendární Tom Kristensen a Mike Rockenfeller, nejlepší z jezdců Peugeotu Stéphane Sarazzin byl ale jen o dvě desetiny sekundy pomalejší.
„Výkon nového Audi mě úplně dostal,“ neskrýval nadšení nad letošním – proti minulým ročníkům uzavřeným - modelem prototypu s označením R15 TDI Kristensen. „Vůz se naprosto luxusně ovládá a úplně cítíte, jak skvěle je aerodynamicky navržen,“ rozplýval se osminásobný vítěz proslulé čtyřiadvacetihodinovky.
Spolujezdec dánské legendy a bývalý pilot formule 1 Allan McNish rovněž neskrýval spokojenost, současně ale varoval před dezinterpretací získaných dat. „Získali jsme spoustu důležitých informací, podmínky na trati ale budou v polovině června diametrálně odlišné. Našli jsme ale ideální nastavení a získali správné sebevědomí,“ poznamenal jednačtyřicetiletý jezdec.
Těsný odstup od úhlavních rivalů ale plnil spokojeností i garáže Peugeotu. „Ukázali jsme vytrvalost i výkon. Máme všechna data, abychom se v červnu vrátili s optimálně vyladěným autem. Jak ukázaly testy, bude letošní ročník neuvěřitelně vyrovnaný,“ prohlásil šéf týmu Olivier Quesnel. „Celý testovací program jsme absolvovali bez problémů, jediným zádrhelem byla neplánovaná výměna motoru u jednoho z trojice vozů,“ doplnil technický šéf Peugeotu Bruno Famin.