Hlavní obsah

Audi ovládlo testy, podle Peugeotu to ale bude na 24h v Le Mans ultratěsné

PRAHA

Mají soupeřům co vracet. Tým Peugeot při loňském ročníku slavného závodu 24 hodin Le Mans obhajoval vítězství v prestižní kategorii LMP1, nakonec ale odjížděl z okruhu La Sarthe se sklopenýma ušima. Ani jeden ze čtyř prototypů se lvem ve znaku totiž nedojel do cíle a francouzský tým jen smutně přihlížel bouřlivým oslavám jezdců Audi, kteří kompletně obsadili stupně vítězů.

Foto: Regis Duvignau, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Peugeot v roce 2009 zvítězil v Le Mans po dlouhých šestnácti letech a svým triumfem narušil pětiletou nadvládu Audi. A i letos lze očekávat tuhý boj o vítězství mezi dvěma hlavními rivaly, jejichž vozy pohání turbodieselové motory. Rozložení sil částečně napověděly testy v Le Mans, které vyvrcholily na velikonoční pondělí: nejrychlejší časy sice zajeli s vozy se čtyřmi kruhy na kapotě legendární Tom Kristensen a Mike Rockenfeller, nejlepší z jezdců Peugeotu Stéphane Sarazzin byl ale jen o dvě desetiny sekundy pomalejší.

„Výkon nového Audi mě úplně dostal,“ neskrýval nadšení nad letošním – proti minulým ročníkům uzavřeným - modelem prototypu s označením R15 TDI Kristensen. „Vůz se naprosto luxusně ovládá a úplně cítíte, jak skvěle je aerodynamicky navržen,“ rozplýval se osminásobný vítěz proslulé čtyřiadvacetihodinovky.

Spolujezdec dánské legendy a bývalý pilot formule 1 Allan McNish rovněž neskrýval spokojenost, současně ale varoval před dezinterpretací získaných dat. „Získali jsme spoustu důležitých informací, podmínky na trati ale budou v polovině června diametrálně odlišné. Našli jsme ale ideální nastavení a získali správné sebevědomí,“ poznamenal jednačtyřicetiletý jezdec.

Těsný odstup od úhlavních rivalů ale plnil spokojeností i garáže Peugeotu. „Ukázali jsme vytrvalost i výkon. Máme všechna data, abychom se v červnu vrátili s optimálně vyladěným autem. Jak ukázaly testy, bude letošní ročník neuvěřitelně vyrovnaný,“ prohlásil šéf týmu Olivier Quesnel. „Celý testovací program jsme absolvovali bez problémů, jediným zádrhelem byla neplánovaná výměna motoru u jednoho z trojice vozů,“ doplnil technický šéf Peugeotu Bruno Famin.

Související témata: