Hlavní obsah

Aston Martin v Silverstone: připraveni na boj o titul

PRAHA

Závod roku čeká o víkendu na okruhu v britském Silverstonu česko-německou posádku Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke s továrním prototypem Aston Martin LMP1. Ve hře je celkový triumf v Le Mans Series a díky Sport.cz prožije atmosféru v Silverstonu na vlastní kůži i jeden ze čtenářů.

Foto: BPA/Miloš Rybář

Prototyp Aston Martin posádky Charouz, Enge, Mücke při závodu 1000 km Nürburgringu.

Článek

Čtenáři Sport.cz se během uplynulého víkendu ptali protagonistů očekávané bitvy na cokoliv, co je zajímá z prostředí závodů sportovních vozů, příprav na vyvrcholení sezóny, chodu stáje atp. Dotazy kladli nejen závodníkům Janu Charouzovi, Tomáši Engemu, Stefanu Mückemu, ale také manažeru Antonínu Charouzovi, šéfovi týmu Aston Martin Racing Georgi Howard-Chappellovi a předsedovi představenstva společnosti Aston Martin Davidu Richardsovi.

Zajímaly je nejen chod stáje, názory na blížící se závod, ale i možnost, že by se český jezdec znovu vrátil do kolotoče formule 1. Případně to, zda Antonín Charouz neuvažuje dokonce o účasti celého českého týmu v prestižním šampionátu. „Uvažuji o řadě věcí, ale jsem zvyklý mluvit o nich, až když jsou reálné,“ uvedl Charouz.

Doplnil, že o návrat českého pilota do formule 1 usiluje stále. „Snažím se pořád,“ prohlásil. V současnosti je podle něj několik nadějných mladých jezdců, kteří by se o působení v F1 mohli pokusit. „Josef Král, Jan Charouz a Erik Janiš,“ vyjmenoval.

Každá chyba může být fatální

Hlavně se však celý chat točil okolo závodu v Silverstone, případných oslav titulu a podmínek při vytrvalostních závodech. „Důležitá při takových závodech je koncentrace. Každá chyba v těchto rychlostech může být až fatální,“ podotkl Jan Charouz a k ovládání závodního vozu s úsměvem dodal: „Řídí se docela jednoduše, máme traction control, řazení pod volantem a power steering, takže je to trošku podobné playstationu.“

Tomáš Enge zase čtenářům popsal tepovou frekvenci při závodě. „Pohybuje se okolo 150 až 180. Nejvyšší je samozřejmě při startu a pak také při předjížděcích manévrech,“ konstatoval. Jan Charouz doplnil, jak vypadá příprava pilota na vytrvalostní závod. „Nemůžeme pořád jen trénovat s autem, z logistických a finančních důvodů. Proto se můžeme maximálně věnovat fyzické přípravě ve formě běhu, kola, posilovny, horolezectví apod.“

Vítěznou otázkou chatu se stala ta od Blanka.Black. Směřovala na Tomáše Engeho: „Rýsuje se paní Enge? Máme 19letou dceru a manžel (i jeho tatínek - děda) by byl nejšťastnější na světě... Co vy na to?“ Tomáš Enge pak v nadsázce a se smíchem odpověděl: „Jasně! Přiveďte ji! Uděláme malého závodníka!“

Autorka vítězné otázky se může těšit na výlet do Silverstone, podmínky s ní dohodne agentura BPA sport marketing. Jako host společnosti, která je partnerem jezdců Jana Charouze, Tomáše Engeho a Stefana Mückeho i týmu Aston Martin Racing, bude mít zajištěn přístup do hospitality týmu, takže se bude pohybovat přímo mezi jezdci a dalšími členy stáje. Výhra zahrnuje zajištění letecké dopravy do místa konání závodu, ubytování, dopravy v místě a celodenního stravování.

Související témata: