Hlavní obsah

Hlavy a zadky ternem! Jak sehnat milióny pro krasavice z písku? Poslouží i jednorázové tetování

Vídeň

Opálené sportující krasavice, v bikinách a ještě úspěšné! Manažerský sen jen zdánlivě. Přestože český beachvolejbalový pár Markéta Sluková - Barbora Hermannová je na mistrovství světa ve Vídni jako šestý nasazený a má za sebou mimořádně úspěšnou sezónu, není zastupování mladých sportovkyň selankou, kdy se finance jen hrnou.

Foto: archiv Sport Invest

Barbora Hermannová během zápasu na mistrovství světa.

Článek
Fotogalerie

Atmosféra na MS v plážovém volejbalu

Barbora Hermannová po výhře nad Finkami v základní skupině

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

Sestřih 4. dne MS v plážovém volejbalu

„Představa, že je snadnější vyjednat pro holky sponzory jen proto, že jsou v plavkách na světové šňůře, rozhodně neplatí. Firmy chtějí vidět pódiová umístění a úspěchy, které představují prostor v médiích," říká Petr Hercík, výkonný ředitel společnosti Sport Invest Marketing, zastupující úspěšný pár.

Zajistit sezónu pro úspěšné reprezentantky je mimořádně nákladná záležitost. Cestování po světě na soustředění, za velkými turnaji a pochopitelně vytvoření patřičného zázemí vyžaduje velké finance. „Bavíme se o jednotkách miliónů korun. Holky putují mezi kontinenty. Bylo komické, když na akce cestovaly pouze s trenérem Simonem Nauschem, přičemž třeba elitní týmy z Německa, Brazílie či USA mají klidně deset členů. Nyní jsme rozpočet naplnili tak, že holky mohou využívat fyzioterapeuta, psychologa a k dispozici jsou i dva asistenti trenéra. Celkově se příprava posunula blíže na světovou úroveň," vysvětluje Hercík.

Zatímco fotbalisté, hokejisté, cyklisté či další sportovci mají na dresech či sportovním náčiní spoustu prostoru k prezentaci partnerů, beachvolejbal je velmi specifický. Vše navíc direktivně určuje vedení mezinárodní federace. „Jedna reklama může být na kšiltu či čepici. Od pasu po ramena je možné mít tři partnery, neomezené množství může být na spodním díle bikin. Co se týče nohou, je striktní zákaz," popisuje Hercík. A horní díl bikin je nevyužitelný, protože hráčky mají jednotné „rozlišováky" od organizátorů.

Co je v případě beachvolejbalistek největší terno, po němž touží sponzoři? „Nejprestižněji se bere místo na hlavě a zadní části plavek, tudíž jde pochopitelně o nejdražší záležitost," vypravuje Hercík.

Obě místa jsou v případě českých beachvolejbalových jedniček zabraná. K zápasům pak nastupují se speciálními páskami na rukou nesoucími loga partnerů, která mají rovněž „vytetovaná" na rameni. „To je samozřejmě jednorázové. Využívá se speciální barva a předem připravené lišty," líčí Hercík. „A ač ve světě jde o běžnou věc, neprodáváme reklamní prostor na přední části plavek," prozrazuje jedno vlastní striktní pravidlo Hercík.

Slukovou zastupuje už od roku 2011, kdy druhou polovinu páru tvořila Kristýna Kolocová. „Působily jako blesk z čistého nebe. Dvě mladé, pohledné, komunikativní a otevřené holky, navíc mimořádně úspěšné. Když pak vybojovaly páté místo na olympiádě v Londýně, chtěl s nimi být spojený každý. Šlo o značku, která frčela," vzpomíná s úsměvem Hercík.

V srpnu 2015 ovšem Kolocovou nahradila Barbora Hermannová. A nastal zádrhel. „Nikoho nikdy nenapadlo, že se pár může rozpadnout. Firmy byly zaskočené, došlo k určité stagnaci. Dnes už všichni řeší, kdyby se náhodou holky sportovně rozešly a kontrakty na to pamatují. A protože holky velmi rychle začaly sbírat úspěchy a drát se na výsluní, jejich hodnota roste. Pomalu, ale jistě se z hlediska marketingové atraktivity přibližují stavu před dvěma lety," lebedí si Hercík a doufá, že probíhající mistrovství světa posune Slukovou s Hermannovou ještě o stupeň výš.