Hlavní obsah

Ženské MS má logo i sexy maskotku-hrdinku. Symbolizuje trnitou cestu hráček k hokeji

Hokejové mistrovství světa žen, které v dubnu 2025 uspořádají České Budějovice, už má své oficiální logo i maskota, tedy spíše maskotku. A byť je to vždy subjektivní dojem, je to v obou případech mnohem odvážnější přístup než u loga a maskotů letošního mužského šampionátu. „Vidím to poprvé a hodně mě oboje zaujalo. Má to dynamiku a progres,“ řekl prezident hokejového svazu Alois Hadamczik.

Foto: Christinne Muschi, ČTK/AP

Radost českých hokejistek na nedávném mistrovství světa

Článek

Autor loga i maskotky Filip Kregl z Českého hokeje pak pro Sport.cz vysvětloval zrod návrhů. „Chtěli jsme to postavit na hráčkách národního týmu. Tak jsem s nimi dělal rozhovory a získával od nich jejich životní příběh a cestu. Ta byla mnohdy natolik trnitá, že se k nim dá vzhlížet jako ke vzorům a ony samy jsou hrdinkami,“ popisuje.

I proto v logu, které má jinak od Mezinárodní hokejové federace poměrně striktní mantinely, je patrné písmeno „H“. To je iniciálou pro „hrdinku“ či anglický výraz „hero“. Vhazování na logu je pro změnu symbolem začátku.

Foto: Český hokej

Logo a maskotka mistrovství světa žen, které se uskuteční v roce 2025 v Českých Budějovicích

Písmeno „H“ má na hrudi i samotná maskotka. „Chtěli jsme přinést něco nového a něco, co bude sexy a bude mít i přesah. Maskotka nereprezentuje jen samotné české hráčky, ale všechny hrdinky v rámci ženského hokeje,“ uvedl Kregl s tím, že tuzemské hokejistky daly na nedávném světovém šampionátu návrhům loga i hrdinky zelenou.

Momentálně jsou dvě možnosti jejího jména, vyberou ho fanoušci na sociálních sítích. A ještě se řeší, jestli bude mít parťáka/parťačku. Jen pro srovnání – mužský šampionát má za maskoty Boba a Bobka, což je stejné jako v roce 2015. Samotné logo se smějícím se pukem vyvolalo rozpaky a diskuze.

„Boba a Bobka děláme znovu, jen v jiných barvách, což je správné, protože lidi to milují. Ale tohle u žen se mi líbí,“ řekl Hadamczik.

A hned dodal, že by chtěl změnit i samotné logo Českého hokeje. „Národ ho nevzal za své. Na dresech zůstane národní znak, ale potřebujeme i logo, abychom chránili merchandising. Z něj dnes dostáváme víc, než jsem očekával. Předtím jsme nedostávali, protože to měl někdo úplně jiný a nám za to dával spropitné jako číšníkům. To je špatné.“