Hlavní obsah

O nové dresy reprezentace je velký zájem, přesto dál převažují fanoušci se státním znakem

Praha

Když hokejový svaz před rokem sáhl k radikální změně dresů, na nichž byl malý státní znak nahrazen lvem s korunkou a nápisem Czech Republic, mezi fanoušky to vyvolalo bouři nevole. Nový design dresů se v anketě Sport.cz, do níž se zapojilo více než 170 tisíc čtenářů, nelíbil téměř devadesáti procentům z nich. Příznivci si ale postupem času zvykli a svaz si nyní pochvaluje, jak během květnového mistrovství světa došlo k výraznému nárůstu prodeje produktů souvisejících s národním týmem.

Foto: David W Cerny, Reuters

Michal Řepík slaví svůj gól v zápase o bronz proti Rusku.

Článek

Počty prodaného merchandisingu; tedy dresů, triček, čepic, šál či drobných suvenýrů, stejně jako objemy tržeb se v meziročním srovnání více než zdvojnásobily.

Nárůst byl pochopitelně největší v květnu v průběhu světového šampionátu, které i díky geografické poloze Bratislavy, navštívily desetitisíce českých fanoušků.

Foto: Vít Šimánek, ČTK

Navzdory nárůstu prodeje nových dresů převažovali v Bratislavě na MS mezi českými fanoušky původní dresy s malým státním znakem.

Počty reprezentačních dresů prodaných prostřednictvím oficiálního e-shopu vzrostly meziročně o 150 procent, v období šampionátu se jeho tržby zvýšily dokonce o 250 procent. Počet transakcí vzrostl ve stejném období o 160 procent, průměrná cena objednávky o 45 procent a počet objednaných položek o více než 200 procent.

Podobně se vyvíjel prodej merchandisingu v oficiálním kamenném fanshopu v Síni slávy českého hokeje, který zaznamenal v průběhu mistrovství světa meziroční nárůst o 120 %. Rovněž ve fanshopu, který byl při šampionátu otevřen v Bratislavě, byly dresy opakovaně vyprodány.

Foto: Vasily Fedosenko, Reuters

Radost českých fanoušků v Bratislavě.

Pokud jde o skladbu produktů, nejvíce se na oficiálním e-shopu a ve fanshopech prodávaly právě reprezentační dresy, za nimi následují trička, šály a kšiltovky se značkou Českého hokeje.

I přes meziroční nárůst prodaných dresů však převažovali v hledišti bratislavského stadionu Ondreje Nepely na zápasech českého týmu fanoušci se „starými" dresy s malým státním znakem. Vcelku pochopitelně, potrvá ještě řadu let, než budou v ochozech dominovat příznivci se lvem a korunkou.

Zvykli jste si už na podobu nových dresů české hokejové reprezentace?
Ano
25 %
Ne
75 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 711 čtenářů.
Související témata: