Článek
Vizuální identitě šampionátu dominuje rozesmátý puk, který v oficiálním logu na pozadí doplňuje typický obdélník se zkratkou Mezinárodní federace ledního hokeje IIHF. Autoři grafické sady hlavní prvek loga označili jako „pukotikon" a přidali devět dalších verzí v různých náladách společně se sloganem Srdce do hry.
"Česko je hokejová velmoc, ale zároveň také velmoc, co se výroby puků týká. Puk jako takový je srdcem hokeje, kolem puku se všechno točí," řekl při prezentaci Martin Klčo, marketingový ředitel agentury Unicorn Attacks, která se na tvorbě podílela společně s Petrem Štěpánem a Bohumilem Vašákem. V Klčově portfoliu ale figuruje například i vedení marketingového týmu během prezidentské kampaně nové hlavy státu Petra Pavla.
Jsme narod svejku, opet potvrzeno..logo MS 2024..😂😂😂👍 pic.twitter.com/kHJxLqKqbO
— Dallas Stars (@dallasstars93) April 11, 2023
A přijetí vizuální identity MS se tradičně tříští. Mezi prvními se ozval ještě během prezentace útočník Jakub Voráček, který grafický manuál odhalil společně s místopředsedou IIHF Petrem Břízou.
— TMBK (@TMBKOFFICIAL) April 11, 2023
„Mohlo to být horší," vtipkoval dlouhodobě zraněný forvard Arizony. „S logem nikdy nevíte, ale myslím, že motiv smajlíků může mít v digitálním světě potenciál," doplnil 33letý útočník.
Další reakce na sebe pak nenechaly dlouho čekat. „Jsme národ Švejků, opět potvrzeno," napsal na svůj twitter legendární útočník Jiří Hrdina. Populární karikaturista TMBK dal dohromady nové logo s povzdechem hlavních hrdinů animáku Příšerky s.r.o. Mika a Sulleyho. Legraci si z loga MS udělala i Liga univerzitního hokeje.
Máme nové logo! 🥳 #univerzitnihokej pic.twitter.com/fA3NzFXHYF
— Univerzitní hokej (@unihokej) April 11, 2023
Na první vlaštovky pak v odpovědích reagovali další uživatelé. Někdo připomíná legendární postavu „Pana Vajíčka" z reklamní znělky dob pozdního socialismu, jiný z kritiků zase vytáhl „Pana Sponku", který zůstal v paměti jako otravný doplněk sady Microsoft Office. „Opilá lentilka," přidal pobaveně další z kritiků pod Hrdinovým příspěvkem.
Mezi kritickými připomínkami vyčnívá údiv nad vizuálem připomínajícím grafické trendy z přelomu tisíciletí. „Logo musí být jednoduché. Takže na výběr byla hokejka nebo puk. Zvolili puk," napsal v pozitivní reakci jeden z uživatelů Twitteru. „I ten puk ale může vypadat jako v roce 2024, a ne 2004," nesouhlasí další a jako příklad dává logo loňského MS ve Finsku.