Článek
Tým zámořské soutěže se na českém území objevil naposledy v září roku 1989, kdy do tehdejšího Československa dorazili čerství vítězové Stanley Cupu Calgary Flames a v pražské Sportovní hale sehráli dva exhibiční zápasy proti domácí reprezentaci. Nynější zápasy dvou týmů v regulérní sezóně NHL v Praze zorganizovala agentura Česká sportovní, která o podobný záměr usilovala několik let a dohoda se nakonec podařila uskutečnit 26. ledna letošního roku.
A šlo o výjimečný svátek, kdy fanoušci uviděli v akci týmy z NHL a to v ostrých zápasech soutěže za regulérních podmínek, jaké mají při domácích zápasech. Alespoň částečně se tak mohli přenést do prostředí NHL. V sobotu byla výzdoba, grafika, hudební pojetí, a slavnostní zahájení zápasu patřit týmu Tampa Bay, v neděli se libeňská O2 Arena proměnila v domácí stánek New York Rangers.
"Mají detailní pravidla pro komerční přestávky a na všechno ostatní manuály vteřinu po vteřině," přiblížil režii marketingový ředitel České sportovní Jiří Mazánek. Utkání snímalo 12 televizních kamer, mezi nimi dálkově ovládané kamery v obou brankách nebo tzv. lanovková kamera nad ledovou plochou. Signál z Prahy byl přenášen do 110 zemí světa a na zápasy bylo akreditováno celkem 180 novinářů z dvaceti zemí, přičemž zájem byl dvojnásobný.
Velkou úpravou prošla i ledová plocha. Kromě toho, že se modré čáry přesunuly blíže středu a brankové čáry se posunuly více k zadnímu mantinelu, si fanoušci rádi zvykli na čistě bílý led, který narušily pouze reklamy čtyř partnerů ve středním pásmu a logo Bridgestone NHL Premiere Prague 2008 uprostřed kluziště.
Vstupenky na oba zápasy byly vyprodány už 27 hodin po zahájení prodeje koncem dubna, přestože se jejich cena pohybovala od dvou do deseti tisíc za místa přímo u mantinelu. Kdo se na zápasy nedostal, měl šanci alespoň trochu nasát atmosféru při otevřených trénincích obou mužstev ve čtvrtek 2. října. Nejdražsí vstupenky byly pouze za dvě stovky a kromě hokejových idolů fanoušci zažili i koncert skupiny Airfare, nebo exhibici ve sledge hokeji.