Článek
Obecně se nedalo očekávat, že soutěžní novinka Škody vlétne do šampionátu jako kulový blesk a zcela rozvrátí pořadí. Od prvních chvil se však ukazovalo, že fabia trpí dětskými nemocemi víc než je zdrávo, vždyť ze sedmi soutěží jen jednou projely cílem oba vozy.
Je otázkou, nakolik konkurenceschopné mladoboleslavské speciály jsou, každopádně pokud Didier Auriol nebo Toni Gardemeister proťal cílovou pásku, nebylo z toho nikdy lepší než 11. místo.
:. ANKETA |
Prosadí se v příštím ročníku MS Fabie WRC výrazněji než letos? Hlasujte na konci článku. |
Pouhé tři body
A zatímco s octaviemi vyjeli oba piloti dohromady 13 bodů do šampionátu jezdců a 20 do Poháru konstruktérů, fabie přispěly do hodnocení značek pouhými třemi bodíky (v Katalánsku jeden, v Británii dva). Nabíledni je otázka, zda nemělo vedení týmu s nasazením nových vozů počkat a šampionát dokončit se starým vozem, případně se inspirovat u konkurence a mistrovský seriál načas opustit.
Pro srovnání není třeba chodit daleko. Tým Citroën hledal vhodný vůz a v MS dlouho vůbec nefiguroval až do doby, kdy z výrobní linky sjela xsara. Během tří sezón se Francouzi radují z vítězství v Poháru konstruktérů... Podobně přemýšlejí v týmu Hyundai, který příští sezónu oželí.
Auriol očekávání nenaplnil
V Mladé Boleslavi však budou muset vyřešit ještě jeden ožehavý problém, ať už pojedou šampionát nebo ne. Ukazuje se totiž, že sázka na jezdeckou dvojku Auriol - Gardemeister nebyla zcela šťastná a zvlášť výkony francouzského pilota zůstaly daleko za očekáváním.
Jakkoli nelze nikomu sahat do svědomí, je domácím fandům smutno, když Roman Kresta se soukromým vozem vyhraje za sezónu dvě rychlostní zkoušky, zatímco mistr světa Auriol bojuje především o to, aby dorazil do cíle...