Článek
Zohorna tvrdí, že jakmile přesáhne vzdálenost únosnou mez, i celky z AHL mohou k utkáním létat. „V Calgary jsme létali pořád. A Toronto je v tomhle směru podobný, autobusem jezdíme pět, šest hodin," líčí jeden z bratrů Zohornových.
Kdo si představuje, že se hráči AHL přepravují luxusními autobusy, kdy třeba mají hráči možnost využít i lůžek, velmi se plete. „Jsou to klasické autobusy. V Torontu jezdíme hned dvěma. Jeden je pro hráče, druhý pro trenéry a kustody," popisuje český hokejista.
Novinář Marek Burkert, který se na Sport.cz specializuje na NHL, vzpomíná na příhody, které slýchával třeba od Tomáše Plekance, současného hráče Rytířů Kladno. „Vyprávěl o tom. Noční přejezdy, to byla velká škola. Ale bylo to dvacet let zpátky," konstatuje žurnalista.
Je jasné, že kluby nejspíš i tímhle způsobem motivují hráče, aby na sobě pracovali a snažili se dostal do nejslavnější ligy světa. „Kdyby měli servis a peníze jako nahoře, někomu by se nemuselo chtít zpátky," shodují se experti v pořadu Příklep.
Někteří hráči jsou navíc opakovaně povoláváni z farmy do NHL a za pár dní třeba zase putují zpět do AHL. Českým rekordmanem je v tomhle směru Jakub Lauko, kterému se to za poslední týdny stalo hned šestnáctkrát. „Providence naštěstí od Bostonu není daleko, je to jako když jedeš z práce. Nemusíte ani měnit bydliště, nebyl na hotelu," upozorňuje Burkert. „Stát se to mně, asi by doma nebyli rádi," směje se Radim Zohorna. „Ale nevím, jak to Laukič měl. Občas se to dělá tak, že vás pošlou papírově dolů, ale zůstáváte s týmem."