Článek
Jaké je vaše dosavadní hodnocení turnaje?
Jsme šťastní, že divácký zájem je obrovský. V sobotu večer jsme přivítali 500tisícího fanouška, máme průměr přes 12 tisíc fanoušků na zápas. Spousta duelů je vyprodaných, chodí nám velmi pozitivní reakce od týmů i třeba ze zámoří. Snažili jsme se, aby obě arény vypadaly stejně, byla v nich stejná zábava. Myslím, že to fandové kvitují a že se od prvního momentu podařil mix, kdy si užívají hokej a zároveň spoustu vizuálních vjemů v aréně i samotnou atmosféru. S pokorou ale říkáme, že jsme v polovině turnaje a jsme spokojení.
Náskok na divácký rekord z roku 2015 se už blíží 50 tisícům, teď se reálně hraje o překročení celkové návštěvnosti ve výši 800 tisíc lidí. Jak to láká?
Pořád jsme v polovině trasy a může se stát cokoliv. Známe nějaký předpoklad prodejnosti. Zatím jsou k dispozici vstupenky na ostravská čtvrtfinále, jsou vstupenky i na obě semifinále, zápas bronz a finále. Fanoušci čekají, kdo postoupí. Roli bude hrát, které čtyři týmy se dostanou do závěrečného víkendu a kolik vlastních fanoušků vygenerují. My si samozřejmě přejeme, abychom zvládli večerní čtvrteční čtvrtfinále a český tým tak byl v boji o medaile. Pak máme jistotu, že ta podpora bude obrovská.
Povedla se kampaň v zahraničí, ve které jste cílili právě na závěrečný víkend MS?
Měli jsme naplánované kampaně od ledna dále a pak na posledních 14 dní před mistrovstvím, kdy jsme oslovovali zhruba 150 evropských klubů přes jejich web a sociální sítě. Aby třeba Němci a Švýcaři koupili lístky na jejich zápasy, které nebyly vyprodané. V hokejovém systému je ale poměrně složité plánovat, protože ve čtvrtek ve čtvrtfinále je síto. Můžeme mít štěstí, že postoupí Německo či Švýcarsko, což jsou země v dojezdové vzdálenosti. Pak lze čekat větší tisíce fanoušků, zatímco logistika pro fanoušky ze severských zemí je složitější. Doufáme, že mix bude natolik atraktivní, že finálový víkend bude skutečným vyvrcholením šampionátu. Snad bude co nejatraktivnější i pro domácí fanoušky. Zažili jsme rok 2004, kdy skvělý turnaj v základní skupině skončil zklamáním ve čtvrtfinále, které bude nejtěžším zápasem i pro náš tým.
MS v hokeji 2025
88. ročník mistrovství světa v hokeji je na programu v termínu od 9. do 25. května 2025. Hostit jej bude Švédsko a Dánsko, konkrétně Stockholm a Herning. Zlatou medaili bude obhajovat česká reprezentace v čele s trenérem Radimem Rulíkem.
Máte za sebou první pracovní týden, který bývá slabší, ale povedlo se zaplnit úterek a čtvrtek, kdy nebyly na programu atraktivní zápasy. Pomohla spolupráce s kluby a školami?
Ano, v obou městech jsme měli spolupráci s kluby. Oslovili jsme všechny školy napříč Českem, snažíme se zaplnit i pondělí a nečeské dny. Jsme ale hlavně moc rádi, že fandové přijdou. Ti samozřejmě preferují zápas svého týmu. Jelikož ho musí koupit v balíčku, tak se někdy stává, že vypustí odpolední duel. Ale největší úspěch šampionátu zatím je, že jsou plné haly na nečeské a neslovenské zápasy, že se fandové do haly vrací. Popřípadě si to dělí v rodinách a firmách.
Máte informace, kolik se objevilo falešných vstupenek?
Ve spolupráci s policií se snažíme vše odhalovat. Ono se to prokáže, když někdo zkopíruje čtyřikrát vstupenku a prodá to. Trošku nám to dělá problémy na turniketech, protože když si někdo vystojí půlhodinovou frontu a pak se nedostane do haly, tak ta jeho frustrace je velká. Policie už část padělatelů odhalila. Bohužel žijeme v době, kdy při elektronických vstupenkách se tohle může stávat.
Porovnání návštěvnosti MS 2015/MS2024 po 9. dni
— Robert Sára (@RobertSara_26) May 18, 2024
(2015)
464 948 diváků
(2024)
513 618
Po 9. dni je +4⃣8⃣6⃣7⃣0⃣ diváků na rekord v návštěvnosti. Vstupenky jsou třeba ještě na pondělí, ostravská čtvrtfinále i semifinálové a finálové zápasy. pic.twitter.com/8uqDFaIOJd
Jak fungují fanzóny?
V Praze jsme měli 160 tisíc fanoušků a v Ostravě asi 90 tisíc. Ten zájem je velký. Když je český zápas, tak jsou fanzóny plné. Jsme rádi, že zatím vše probíhá v přátelské atmosféře.
Původně byl plán, že tam budete vysílat zápasy z druhých měst, ale to se změnilo.
Velmi rychle jsme se domluvili, že to necháme na obou městech a obsazenosti fanzóny v té dané chvíli. Pokud jsou ve fanzóně u O2 areny na český zápas tři tisícovky lidí, tak jim chceme zprostředkovat duel tady v Praze. Je to na benevolenci organizátorů, ti si to rozhodují.