Článek
Volbě předcházelo dlouhé rozhodování. „Naše debata o maskotech byla jak interní, tak externí. A byla velmi dlouhá. Během posledních 15 měsíců, kdy jsme jezdili na kongresy IIHF a začali představovat vizuální identitu šampionátu, se nás v podstatě všichni ptali, proč znovu nedáme králíky. Vítězný návrh je konsenzem všech názorů,“ líčil Bříza.
Jednou z dalších variant byl takzvaný pukotikon, který je součástí loga šampionátu. „Puk už byl však maskotem předchozích šampionátů. Měli jsme i další možnosti, ale nemá teď smysl o nich mluvit,“ mínil viceprezident Mezinárodní hokejové federace IIHF.
„Pro nás byl nejzásadnější vztah k dané zemi, sportu, popularita a vnímání maskotů. Chtěli jsme dodržet hodnoty, které jsme si vytyčili. Aby maskot, kterého představíme, byl známý a nemuseli jsme nikoho přesvědčovat o jeho charakteru a zapojení v hokeji,“ popisoval bývalý gólman.
Novinkou je barva dresů Boba a Bobka. Namísto červených dresů se obléknou do modra. „Králíci nereprezentují národní tým, ale celé mistrovství. Proto oblečou zbrusu nové dresy s logem šampionátu,“ uvedl generální sekretář turnaje Vladimír Šafařík. „Modrá odpovídá barvě, která je ve vizuální identitě mistrovství,“ doplnil Bříza. Králíci budou nosit čísla 20 a 24 odpovídající roku konání šampionátu.
Na květnový turnaj bude možné nakupovat denní balíčky už od 10. října. Ještě předtím 2. až 4. října však proběhne přednostní nákup pro vylosované účastníky, kteří se registrovali do soutěže. Celkem se přihlásilo 123 218 uživatelů.
Vstupenky na zápasy v Ostravě a základní část v Praze je možné kupovat v síti Ticketportal. Lístky na duely play off a VIP v Praze pak v síti Ticketmaster. Oba poskytovatelé věří, že nebude docházet k výpadkům.
„Očekáváme velký nápor. Věřím, že vše bude dostatečně zajištěné, aby servery nápor vydržely. Důležité je, aby fanoušci dopředu měli registraci. Ušetří si tím práci a stres a hned mohou začít nakupovat vstupenky,“ doporučovala jednatelka Ticketportalu Lucie Bočánková.
„Na spuštění prodeje jsme připraveni. Náš systém je stabilní a prošel několika zátěžovými testy. Budeme sledovat, kolik fanoušků je aktuálně v nákupním procesu. Budeme je pouštět pomocí fronty. Naše servery jsou rozmístěny napříč Evropou, abychom zamezili vypadnutí prodejního systému,“ uvedla zástupkyně Ticketmasteru Pavlína Stejskalová.
Od 10. října rovněž bude možné kupovat oficiální produkty s logem a maskoty mistrovství. „Chtěli jsme, aby merchandising byl pro fanoušky k dispozici už dříve než během samotného mistrovství,“ dodal Bříza.