Článek
"Řada hráčů má chuť odsud odejít, přemýšlí nad tím. Ta tragédie se mohlo stát komukoliv z nás," uvedl Říha, který v Rusku působí už řadu let. Před Petrohradem vedl Atlant Mityšči, Spartak Moskva nebo Chimik Voskresensk.
Jedním z hlavních problémů podle Říhy je skutečnost, že KHL se snaží rychle dohnat zámořskou NHL. "NHL přitom vše tvořila sto let, tady se vše chce stihnout za tři roky. Spurtuje se," podotkl dvaapadesátiletý kouč, který potvrdil, že středeční tragédie, při které zahynuli i tři čeští hráči Karel Rachůnek, Josef Vašíček a Jan Marek, všechny zasáhla. "Nejen hokejisty, ale i další sportovce. Celý národ," řekl.
Navíc se ukázalo, že letecká přeprava, za kterou byla KHL kritizována ze zahraničí, je opravdu problém. "Z NHL za to byli kritizováni. Postupně sem ale začali chodit i hráči ze zámoří, přišel i známý kanadský trenér. Ta rána teď bude velká. Teď budou všichni opatrní. KHL se přitom honosila tím, jací hráči sem hodí," podotkl Říha.
KHL uvažuje o nových letadlech. Jedno na tři kluby
Kluby KHL přitom disponují velkými rozpočty a hokejisté zde mají nejvyšší platy v evropských soutěžích. Podle informací Říhy nyní vedení soutěže uvažuje, že zakoupí letadla, která budou týmy přepravovat.
"Mají obrovské finance, které do toho dávají. Dnes jsem slyšel, že si liga koupí svoje letadla, na tři kluby jedno. Myslím si, že je to dobrá myšlenka. Letadla jen pro ně. Momentálně není adekvátní obsluha (letecká) na to, jaké drahé kádry a hráče mají," uvedl.
Bývalý kouč Pardubic, Sparty nebo Karlových Varů přiznal, že i on letos v Petrohradě poznal, že si kluby s kvalitou letecké přepravy příliš hlavu nelámou. "Když jsme letěli na turnaj na Ukrajinu, tak jsem nechtěl povolit, abychom vzlétli, když jsem viděl letadlo. Seděli jsme uvnitř na bagáži. Tady to nikdo neřeší," řekl Říha, který ale zároveň uvedl, že zažil i opačné případy, kdy měl jeho tým k dispozici špičkové letadlo.