Hlavní obsah

Zkreslené či přímo nepravdivé! reaguje APK na tvrzení Zbořila s Dědkem. Ten prý otočil o 180 stupňů

Tři dny po tiskové konferenci Česká asociace hokejistů (CAIHP), na níž její prezident Libor Zbořil mj. oznámil, že podal podnět na Úřad pro ochranu hospodářské (ÚOHS) soutěže k prošetření hráčských smluv v extralize, a majitel Pardubice Petr Dědek ke stejnému je ústřednímu orgánu státní správy ČR pro oblast hospodářské soutěže zaslal podnět kvůli marketingovému novému pětiletému kontraktu s BPA sport marketing platnému od sezony 2023/24, přichází s reakcí Asociace profesionálních klubů (APK). Uskupení, které bude od příštího ročníku řídit tuzemskou nejvyšší hokejovou soutěž považuje některé výroky Dědka se Zbořilem za zkreslené či přímo nepravdivé.

Foto: Michal Beránek / CNC / Profimedia, Profimedia.cz

Nový ředitel hokejové extraligy Martin Loukota.

Článek

APK je připravena s ÚOHS plně spolupracovat, přičemž v nejbližších dnech mu předloží veškeré podklady, které mají jasně dokládat soulad jednání APK nejen se soutěžním právem.

„Proti tvrzením, že výběr nového marketingového partnera extraligy proběhl v rozporu se zákonem a za nestandardních podmínek, se musíme kategoricky ohradit. Výběru marketingového partnera a přípravě smluv APK věnovala maximální pozornost," říká nový ředitel extraligy Martin Loukota.

Česká asociace hokejistů podává podnět k antimonopolnímu úřadu. Prošetřují se hráčské smlouvyVideo: Sport.cz

„Z právního posudku, který pro APK připravila renomovaná advokátní kancelář, jasně plyne, že výběr marketingového partnera proběhl v souladu se zákonem, tedy naprostý opak toho, co tvrdí jak pana Zbořil, tak pan Dědek," dodává Loukota.

Zároveň avizuje, že nepravdivé je i tvrzení, že členové asociace byli, nebo jsou nuceni od sezony 2023/24 postoupit veškerá marketingová práva na APK. „Stejně jako tomu je v současné době (a platilo to prakticky vždy), i od sezony 2023/24 zůstává členům APK většina marketingových práv, jež si obchoduje každý klub sám," vysvětluje Loukota.

Rozporuje i další vyjádření pardubického šéfa Dědka, že APK převedla na BPA marketingová práva za nesmyslné́ peníze a že hodnota převedených práv je dvojnásobná. Dědek mluvil o reálné dvoumiliardové hodnotě. „APK v rámci výběrového řízení obdržela dvě nabídky, které si byly v mnohém podobné, přičemž ani jedna z nich nezněla na částku, kterou pan Dědek uvádí," tvrdí Loukota.

Šéf Pardubic Petr Dědek se kvůli BPA obrací na ÚOHSVideo: Sport.cz

„Jak tedy mohla APK postoupit marketingová práva za dvě miliardy, když nebyl nikdo, kdo by byl ochoten takovou částku zaplatit?" podivuje se.

Když se loni vybíral výhradní marketingový partner hokejové extraligy pro sezony 2023/24 až 2027/28, ucházela se o to kromě nynějšího držitele práv BPA sport marketing i společnost Relmost, kterou vlastní právě Dědek. Nakonec ale většina klubů hlasovala pro první možnost, takže APK uzavřela smlouvu s BPA.

„Mimochodem ani návrh smlouvy předložený společností Relmost. v průběhu výběru marketingového partnera neobsahoval inflační doložku, ohledně které pan Dědek uvádí, že bez ní nelze prakticky žádnou smlouvu podepsat," poukazuje APK na jeden z Dědkových argumentů nevýhodnosti smlouvy mezi BPA a APK.

Chobotnice. Hokejová mafie, říká Petr Dědek na adresu vedení Českého hokejeVideo: Sport.cz

BPA soudí, že ničím nepodložené je Zbořilovo vyjádření, že hráčská smlouva pošlapává osobnostní práva hráče. APK si údajně není vědoma, že by kdy nastal nějaký takový případ a že by hráči byli prezentováni způsobem, který by je dehonestoval.

„Vždyť jakékoli dehonestující využívání osobnostních práv hráčů by bylo proti zájmům jak klubů, sponzorů, tak marketingových partnerů klubů i ligy jako takové. Navíc samotná hráčská smlouva obsahuje pojistky, aby k ničemu takovému dojít nemohlo, a pokud by došlo, má hráč nástroje, jak se tomu bránit," ujišťuje Loukota s tím, že navíc není pravdou, že by CAIHP nikdy přizvána k jednání k jednání s APK.

Ta se navíc zamýšlí nad skutečnými důvody, proč Pardubice jako jediný extraligový klub novou smlouvu s BPA ani po více než devíti měsících dosud nepodepsaly.

APK více než tři čtvrtě roku o marketingové smlouvě se zástupci Pardubic jednala a snažila se najít řešení. Když už to vypadalo, že tato jednání budou úspěšná a zbývá dořešit naprosté detaily; prakticky se ladilo znění pouze jedné jediné věty(!!!); otočili zástupci Pardubic o 180 stupňů a vrátili celou věc na samý začátek," krčí rameny APK.

„Nemůžeme se zbavit dojmu, že celou tu dobu neměl pan Dědek ve skutečnosti zájem se s APK dohodnout," míní Loukota a kluby se pozastavují i nad Dědkovými slovy, že „nám vyhrožují vyloučením z extraligy". Ačkoli to Dědek podle APK ve svých vyjádřeních prezentuje jako hotovou věc, zájmem nikoho; ani APK, ani ostatních členů APK; prý rozhodně není kohokoli vylučovat ze soutěže. „Na půdě valné hromady APK se nikdy o vylučování nejednalo," prohlásil Loukota.

„Cílem APK je dostát svým závazkům a smluvním dohodám, které směřují k pragmatickému centrálními marketingu (ostatně do nedávné doby probíhala, jak je výše uvedeno, jednání se zástupci Pardubic, která měla jednoznačně vést k jasné dohodě na postoupení části marketingových práv na APK, tak jak si Valná hromada odhlasovala)," uvedla APK.

„Na druhou stranu je nutné připustit, že si nelze rozumně představit, že by bylo možné hrát utkání extraligy například v aréně, ve které by nebyly plněny právní a marketingové závazky, které vyplývají ze smluvních vztahů APK," stojí v prohlášení klubů nově řídících extraligu.