Hlavní obsah

Rozhodčí poškodili Třinec. Sorry, neviděl jsem, omlouval se sudí

2:07
2:07

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Aktualizováno

Jako by byl mladoboleslavský zimák na podobné momenty prokletý a přitahoval je. V březnu při třetím čtvrtfinále play off s Hradcem Králové rozhodčí chybně uznali gól královehradeckého útočníka Šťastného po odpískání. Nyní - ve 4. kole nové extraligové sezony - přišel ve ŠKO-ENERGO Aréně další kontroverzní moment. Tentokrát se poškození můžou cítit hokejisté Třince.

Přihlaste se a sledujte exkluzivní videa z Tipsport extraligy
Přihlásit se

Mladá Boleslav - Třinec, rozhodčí neuznali gól třineckému FlynnoviVideo: Tipsport Extraliga / BPA

Článek

4. kolo: Mladá Boleslav - Třinec

Do konce třetí třetiny zbývalo necelých šest minut, když se Oceláři za nepříznivého stavu 1:2 hnali za vyrovnáním. Marinčinovo nahození gólman Mladé Boleslavi Furch jen vyrazil před sebe, volný puk si nejrychleji našel útočník hostů Flynn a dorazil jej do branky

Hlavní rozhodčí Jiří Ondráček však za brankou ihned rozpažoval na znamení toho, že branka platit nebude. Důvod? Ondráček totiž několik desetin (možná i setin) před dorážkou Flynna zapískal a přerušil hru, neboť puk ztratil z dohledu. Měl za to, že jej má ve své moci Furch.

Přihlaste se a sledujte exkluzivní videa z Tipsport extraligy
Přihlásit se

Chybně uznaný gól hradeckého Šťastného během letošního čtvrtfinále play off na ledě Mladé BoleslaviVideo: Tipsport Extraliga / BPA

„Pískal jsem už dávno předtím, než on to dorážel. Neviděl jsem to přes brankáře. Sorry,“ omlouval se Ondráček třineckému útočníkovi Martinu Růžičkovi. „Já puk nevidím,“ dodával zkušený arbitr.

„Tak nepískej, když ho nevidíš,“ odsekl vcelku pochopitelně nasupený Růžička.

Sudí se následně jeli podívat na video, svůj verdikt už ale nezměnili. „Přerušil jsem hru ještě předtím, než začal (Flynn) dorážet. Ten gól nemůže platit. Puk už by musel jít do brány,“ vysvětloval pak Ondráček trenérovi Ocelářů Zdeňku Motákovi.

Vyjádření Vladimíra Pešiny, manažera extraligových rozhodčích:

„Nabádáme rozhodčí, aby na přerušení hry nespěchali a obecně platí, že je lepší vteřinu počkat a písknout později. V Mladé Boleslavi bohužel pískli brzo. Nemyslím, že by to bylo úplně o jejich nevhodné pozici na ledě, ale spíš o špatném vyhodnocení. Celá situace je pro ně určitě cennou zkušeností a my z toho vyvozujeme závěr, že pro pravidlo 37 o pohybu puku v možné pokračující hře potřebujeme dosud chybějící výkladové rozhodnutí, aby odstranilo tuto šedou zónu, za jakých okolností uznat gól i pod odpískání.“

V praxi to znamená, že kdyby Flynn stihl dorážet před hvizdem (nebo klidně souběžně s ním), gól by platil. I pokud by puk ještě nebyl v brance a jen do ní směřoval. Tady ale přišla dorážka až po písknutí.

Moták vzal na střídačce vše s nadhledem. „Rozhodčí tak rozhodl, s tím už nic neuděláte a naopak musíte jít dál. Není to o tom rozhazovat rukama a křičet po rozhodčím,“ řekl v pozápasovém rozhovoru pro Oneplay Sport.