Článek
Ne, není to tak, že by aktuální mistr extraligy neměl partnery. „Ale v tomto ohledu jsme s nimi dlouhodobě pracovali. Byl to běh na dlouhou trať, ale obě strany nakonec pochopily benefity tohoto kroku,“ popisuje výkonný ředitel Ocelářů Marek Chmiel.
Led v Třinci tak „zdobí“ jen loga sponzorů soutěže a generálních partnerů klubu. Středovému kruhu dominuje červený drak ve znaku Ocelářů. Zbytek kluziště svítí už od roku 2009 zářivě bíle, a tak se puk hráčům ani divákům neztrácí. „Chceme mít domácí ledovou plochu hezkou, čistou a nezahlcenou barevnými reklamami. Rovněž hodně dbáme na vzhled našich dresů. Věříme, že se to vyplácí, ohlasy máme dlouhodobě skvělé,“ pochvaluje si Chmiel.
🏟️ WERK ARENA v extraligovém kabátě s 🐉 uprostřed! Už se taky těšíte na @telhcz? 😍 pic.twitter.com/ojnZK7bIo0
— HC Oceláři Třinec (@hcocelaricz) September 12, 2023
Reklamy sponzorů přesto v hale nechybí. Slezanům v nové Werk Areně, do níž se přestěhovali před sezonou 2014/2015, pomáhají technologické novinky v podobě digitálních mantinelů.
„Využíváme je jako inovovanou reklamní plochu. Partneři kvitují, že jejich reklama není statická, ale jako pohyblivá a dobře viditelná upoutá pozornost,“ líčil Chmiel. „Z čisté hrací plochy jsou rovněž nadšení,“ pokračoval výkonný ředitel, jenž v klubu pracuje už od roku 2006.
Oceláři se pročištěným ledem inspirovali v zámořské NHL a sami chtějí dát impuls dalším extraligovým klubům. „Rádi bychom je postrčili, ale chápeme složitost situace a požadavky sponzorů daných klubů, kteří do hokeje své peníze dávají. Dovedeme si představit, že na to někteří partneři nechtějí slyšet,“ mínil Chmiel.
Zatímco na některých stadionech je k reklamě přistupováno s citem, například v Pardubicích, Českých Budějovicích nebo na Spartě nechybí ani výrazná loga s barevným podkladem. „V Pardubicích není možné jít stejnou cestou jako Třinec. Musíme sponzorům plochy dát, jiná možnost není,“ vysvětloval majitel Dynama Petr Dědek.
A takhle Motor. O moc lepší to teda není. 😃 Bez partnerů to prostě nejde pic.twitter.com/quDtvZKLzO
— Venca (@Venca_sl) September 12, 2023
„Do budoucna je našim cílem počet reklam snižovat. Ale pokud bychom chtěli jen velké sponzory, museli bychom dostat víc peněz za televizní a marketingová práva,“ tvrdil Dědek.
Šance, že se led nejvyšší české soutěži z většiny zbarví zpátky doběla, v blízkých letech velká není. Třeba se však alespoň některé kluby inspirují třineckou cestou. „Chce to investovat čas do práce a komunikace s partnery. Pak je to reálné,“ dodal Chmiel.