Hlavní obsah

Slavia naštvala své fanoušky. Zapomněla na ty nejvěrnější, pak přispěchala s omluvou

Tohle se fotbalové Slavii nepovedlo. Ve středu odpoledne se začaly hojně šířit stížnosti fanoušků kvůli prodeji vstupenek na zápas Evropské ligy ve Frankfurtu. Klub v reakci na nemalou kritiku vydal prohlášení, ve kterém se omlouvá a zároveň přiznává, že udělal zásadní chybu. Zapomněl na výhody pro nejvěrnější permanentkáře.

Foto: Vlastimil Vacek, Sport.cz

Fanoušci Slavie Praha během domácího utkání s Plzní

Článek

Výjezdy na evropské poháry patří k nejlepším a největším momentům, které může fanoušek se svým milovaným klubem zažít. Zájem o lístky je v současné době – minimálně u Sparty či Slavie – násobně větší než počet reálně prodávaných vstupenek.

Vyprodáno bývá během pár minut a je logické, že se nedostane na každého. Středeční boj o místa v sektoru hostí pro zápas Evropské ligy na půdě bundesligového Frankfurtu (7. listopadu) ale naštval nejednoho příznivce sešívaných.

Stěžovali si, že klubová aplikace, přes niž šla do oběhu první vlna určená pro permanentkáře, vypadávala. Už krátce po spuštění procesu hlásila neoblíbené „vyprodáno“. Nejen na sociálních sítích se začalo debatovat, kolik lístků bylo reálně k dispozici. A kritikou nešetřili hlavně platinoví permanentkáři, kteří měli mít ještě větší výhody.

Slavia tak během pár hodin přispěchala s prohlášením a vysvětlením. „Omlouváme se permanentkářům, na které se nedostalo,“ zní začátek.

„Na venkovní zápas proti Eintrachtu Frankfurt dostal klub celkem 2 862 vstupenek. Ty byly rozděleny fanouškovským skupinám, které organizují zájezd autobusem či vlakem, a partnerům následovně:

1 120 – Tribuna Sever

550 – Odbor přátel

150 – Fanklub

342 – hráči, zaměstnanci a partneři

Zbývajících 700 vstupenek pak bylo dnes uvolněno do prodeje pro permanentkáře,“ popisuje klub. I toto rozdělení následně některé fanoušky nepotěšilo, hlavně prý nerozumí počtu garantovaných míst pro Odbor přátel a Fanklub.

„Vzhledem k výše uvedeným počtům bylo bohužel jasné, že se v rámci prodeje mohlo dostat opravdu pouze na zlomek ze všech 11 500 permanentkářů. Z toho důvodu se všem omlouváme, protože věříme, že pokud by takto transparentní zveřejnění čísel a objasnění situace ze strany klubu proběhlo již před spuštěním prodeje v článku k výjezdu, reakce fanoušků by byla odlišná,“ píše Slavia.

A následně se dostala k platinovým permantkářům, což jsou lidé, kteří v minulé sezoně osobně navštívili každé domácí ligové utkání. Podle informací na webu mají mít mimo jiné možnost nákupu vstupenky na exponovaná utkání v 1.fázi přednostního nákupu, tedy dříve než zbývající držitelé permanentek pro aktuální ročník.

Jenže nestalo se. „Nebyli chybně zahrnuti do přednostního prodeje právě na tento exponovaný zápas. V jejich počtu 2 289 by se sice nedostalo na všechny, ale jednalo by se pro ně o pravou výhodu za věrnost našemu klubu,“ omlouvá se Slavia.

Závěrem si klub dále sype popel na hlavu a píše, že situace je pro něj velkým ponaučením.

„Je evidentní, že tento způsob prodeje pro takový případ není možné do budoucna aplikovat. Budeme lépe a transparentněji komunikovat s fanoušky stav evropských výjezdů a vzhledem k rostoucímu zájmu o ně připravíme také systém distribuce vstupenek tak, aby zvýhodnil ty nejvěrnější. Zároveň budeme hledat jiné cesty, jak prodej pro tyto případy nastavit. Ještě jednou se všem fanouškům omlouváme,“ slibuje Slavia.

Sešívané jistě požene ve Frankfurtu zaplněný sektor hostí plný nadšenců, kteří dokážou vytvořit parádní atmosféru, a ještě ji doplnit propracovanými chorey, která jsou v zahraničí často velmi uznávána. Jen s ohledem na výše popsané je jasné, že prodej bude ještě nějakou chvíli provázet určitá pachuť.