Hlavní obsah

Podfuk! Bohatý taťka ke startu ve třetí lize nestačí

500 tisíc korun za desetiminutové působení na třetiligovém pažitu nedostanou. Fotbalové Ústí nad Labem místo toho slaví úspěch na poli marketingu. Jejich falešná informace o tom, že Martin Podhajský bez jakýchkoliv předchozích zkušeností díky sponzorskému daru svého otce nastoupí do třetiligového utkání, prosákla do mnoha zahraničních médií. Projekt byl tak předčasně ukončen. Jeho jediným cílem bylo totiž právě na protekci ve světě kopané upozornit, což se povedlo nad plán.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek.

Článek

Ústečtí přitom pobavili, respektive šokovali snad celý internet. Nad zprávou o tom, že 22letý mladík, jenž předtím okusil fotbal jen ve světě videoher, má nastoupit ve třetí lize, kroutili hlavou i čtenáři známého webu BBC Sport. „Jelo to celosvětově. V Itálii, Srbsku nebo Turecku to bylo asi na deseti webových stránkách. Psali nám z tureckých e-mailů, že by si chtěli zahrát v našem klubu a nabízeli nám za to částky,“ prohlásil pro televizi Nova Martin Prokeš, místopředseda představenstva ústeckého klubu.

Jenže ambiciózní plány bohatých Turků musí rychle vzít za své. V Ústí totiž vzhledem k mediálnímu dosahu celého projektu brzy přispěchali s vysvětlením. „Chtěli jsme upozornit na obecný problém týkající se protekce a bohatých tatínků nejen ve fotbale. My jsme se sami za dva měsíce v klubu několikrát setkali s tím, že za místo v základní sestavě dostaneme nové dresy nebo vybavení,“ vysvětloval Prokeš.

Od počátku léta, co Ústí odkoupila za čtyři miliony korun společnost VIAGEM, to klub na sociálních sítích řádně rozjel. Ať už tím, že fanoušky napálil falešným hlasováním o novém logu, načež představil to opravdové, nebo pravidelnými příspěvky s předsedou představenstva Přemyslem Kubáňem, který o chodu v klubu většinou vypráví se sklenkou sektu a při hraní automatů. O fotbale v Ústí nad Labem se tak po hlušším období opět pomalu začíná mluvit, což je pro celý region jedině dobře.

Projekt Podhajský byl dalším vyústěním snahy o zvýšení zájmu o klub. Původním plánem bylo držet pravý záměr akce pod pokličkou až do jara a natáčením scének s Podhajským v roli rozmazleného, protekčního spratka celý příběh přiživovat. Nakonec bylo ale vše pro velký zájem široké veřejnosti předčasně ukončeno.

K žádné minutáži úplného amatéra výměnou za sponzorský dar tedy nedojde. Ba naopak. „Založili jsme nadaci, která má pomáhat dětem, co neměly štěstí. Jmenuje se Vykopej se a má bojovat proti protekci. Konkrétně za peníze sponzorů hledat sportovce, kteří hrát chtějí a mají talent, ale například jsou z chudých rodin a nemají na to prostředky,“ vysvětloval šéf klubového PR Matěj Svojše.

Celá akce má tedy velmi ušlechtilé vyústění. Český fotbalový rybníček tak může opět napjatě očekávat, s čím se Ústí vytasí příště. Mužstvo má totiž velké plány nejen na hřišti, kde mu mají k postupu do druhé ligy pomoci ostřílení matadoři jako například Tomáš Kučera, Lukáš Zoubele Jakub Mareš či Alois Hyčka, ale i v mediálním prostoru. Což za poslední měsíce pravidelně ukazuje.

Související témata: