Článek
Ústečtí přitom pobavili, respektive šokovali snad celý internet. Nad zprávou o tom, že 22letý mladík, jenž předtím okusil fotbal jen ve světě videoher, má nastoupit ve třetí lize, kroutili hlavou i čtenáři známého webu BBC Sport. „Jelo to celosvětově. V Itálii, Srbsku nebo Turecku to bylo asi na deseti webových stránkách. Psali nám z tureckých e-mailů, že by si chtěli zahrát v našem klubu a nabízeli nám za to částky,“ prohlásil pro televizi Nova Martin Prokeš, místopředseda představenstva ústeckého klubu.
Jenže ambiciózní plány bohatých Turků musí rychle vzít za své. V Ústí totiž vzhledem k mediálnímu dosahu celého projektu brzy přispěchali s vysvětlením. „Chtěli jsme upozornit na obecný problém týkající se protekce a bohatých tatínků nejen ve fotbale. My jsme se sami za dva měsíce v klubu několikrát setkali s tím, že za místo v základní sestavě dostaneme nové dresy nebo vybavení,“ vysvětloval Prokeš.
Zpráva o tom, že má Martin Podhajský za 500 000 korun nastoupit do zápasu v dresu Ústí nad Labem, obletěla téměř celý sportovní svět. Objevila se třeba i na BBC nebo ESPN. Odezva byla taková, že klub obdržel nabídky z tureckých mailů na finanční odměny výměnou za účast v zápase.… pic.twitter.com/KLH0TVEiQq
— Sporťák (@SportakCZ) September 18, 2023
Od počátku léta, co Ústí odkoupila za čtyři miliony korun společnost VIAGEM, to klub na sociálních sítích řádně rozjel. Ať už tím, že fanoušky napálil falešným hlasováním o novém logu, načež představil to opravdové, nebo pravidelnými příspěvky s předsedou představenstva Přemyslem Kubáňem, který o chodu v klubu většinou vypráví se sklenkou sektu a při hraní automatů. O fotbale v Ústí nad Labem se tak po hlušším období opět pomalu začíná mluvit, což je pro celý region jedině dobře.
Projekt Podhajský byl dalším vyústěním snahy o zvýšení zájmu o klub. Původním plánem bylo držet pravý záměr akce pod pokličkou až do jara a natáčením scének s Podhajským v roli rozmazleného, protekčního spratka celý příběh přiživovat. Nakonec bylo ale vše pro velký zájem široké veřejnosti předčasně ukončeno.
K žádné minutáži úplného amatéra výměnou za sponzorský dar tedy nedojde. Ba naopak. „Založili jsme nadaci, která má pomáhat dětem, co neměly štěstí. Jmenuje se Vykopej se a má bojovat proti protekci. Konkrétně za peníze sponzorů hledat sportovce, kteří hrát chtějí a mají talent, ale například jsou z chudých rodin a nemají na to prostředky,“ vysvětloval šéf klubového PR Matěj Svojše.
Celá akce má tedy velmi ušlechtilé vyústění. Český fotbalový rybníček tak může opět napjatě očekávat, s čím se Ústí vytasí příště. Mužstvo má totiž velké plány nejen na hřišti, kde mu mají k postupu do druhé ligy pomoci ostřílení matadoři jako například Tomáš Kučera, Lukáš Zoubele Jakub Mareš či Alois Hyčka, ale i v mediálním prostoru. Což za poslední měsíce pravidelně ukazuje.