Článek
Analytik společnosti Brand Finance Football 50, která žebříček sestavuje, Matt Hannagan však varuje, že Bayern se v blízké budoucnosti může výrazně propadnout. „Bayern musí začít budovat svou značku na nově vznikajících trzích. Pokud se bude dál slepě orientovat jen na své domácí fanoušky, dostanou se před něj další kluby." Právě kvůli celosvětové orientaci jsou na vrcholu United.
Pokles v hodnotě zaznamenaly španělské týmy. Barcelona s Realem Madrid doplatily na stav domácí ekonomiky, která se potýká zejména s vysokou nezaměstnaností. Bílý balet spadl z druhé příčky na třetí, o jedno místo si pohoršila i čtvrtá Barcelona.
„Letošní studie ukazují, že ani fotbal není vůči světové ekonomické krizi imunní. Španělské a italské kluby to pocítily nejvíce," říká David Haigh, výkonný ředitel Brand Finance.
Pořadí 2012 | Pořadí 2011 | Klub | Hodnota značky | Změna hodnoty |
---|---|---|---|---|
1 | 1 | Man Utd | £543m | 29 % |
2 | 4 | Bayern | £499m | 59 % |
3 | 2 | Real Madrid | £381m | -7 % |
4 | 3 | Barcelona | £368m | -8 % |
5 | 5 | Chelsea | £253m | 27 % |
6 | 6 | Arsenal | £246m | 29 % |
7 | 9 | Liverpool | £233m | 47 % |
8 | 11 | Man City | £192m | 77 % |
9 | 7 | AC Milán | £185m | 7 % |
10 | 12 | Schalke | £167m | 97 % |
11 | 15 | Dortmund | £144m | 81 % |
12 | 14 | Tottenham | £143m | 77 % |
13 | 8 | Inter | £136m | -18 % |
14 | 23 | Ajax | £117m | 150 % |
15 | 17 | Marseille | £107m | 41 % |
16 | 10 | Juventus | £102m | -13 % |
17 | 13 | Hamburk | £97m | 14 % |
18 | 16 | Lyon | £76m | -1 % |
19 | 25 | Aston Villa | £55m | 27 % |
20 | --- | Newcastle | £55m | 115 % |
21 | 18 | AS Řím | £54m | -16 % |
22 | 24 | Neapol | £54m | 22 % |
23 | 27 | Everton | £50m | 28 % |
24 | ---- | Corinthians | £49m | --- |
25 | 22 | Bordeaux | £48m | -2 % |