Článek
Huddersfield nové domácí dresy představil ve středu a rovnou je oblékl i na večerní přátelské utkání s Rochdale. Výsledek a průběh zápasu ale nikdo neřešil. Jakmile totiž klub odhalil nový design dresů, začalo se na sociálních sítích diskutovat právě o něm.
Fanouškům se dresy vesměs nelíbí. Předmětem kritiky je v podstatě výhradně logo nového sponzora, které je neobvykle velké a je umístěno velmi netradičně - táhne se od ramene šikmo přes celý dres až k bokům.
🔵 #htafc's new home kit for the upcoming 2019/20 season has today been revealed!
Produced by main supplier @UmbroUK, the new home kit features a modern spin on the traditional blue and white striped home shirt thanks to new title sponsor @paddypower.
— Huddersfield Town (@htafc) 17. července 2019
Fanoušci v reakci na logo popouští uzdu své fantazii. Mnozí tvrdí, že jeho zpracování vypadá jako šerpa a ve vtípcích vše přirovnávají k šerpám budoucích nevěst nebo dokonce miss.
Posměch ale není jedinou věcí, se kterou se Huddersfield musí vyrovnat. BBC Sport informoval o tom, že s novými dresy by klub mohl mít problémy i u tamní Fotbalové asociace, a to z důvodu velikosti loga, přesněji řečeno plochy, kterou na dresu logo zabírá.
📸 Some pictures from this evening's game at The Crown Oil Arena.#htafc pic.twitter.com/7ZIyEOAVTE
— Huddersfield Town (@htafc) 17. července 2019
Podle pravidel FA lze pro logo sponzora užít pouze jediné místo na přední části dresu, které nepřekračuje 250 centimetrů čtverečních. Pokud by se ukázalo, že nové dresy Huddersfieldu tato pravidla porušují, mohl by klub dostat zákaz jejich používání během oficiálních zápasů.
Navíc je klub pod palbou kritiky i z dalších stran. Jeho novým hlavním sponzorem, jehož logo "zdobí" přední část dresu, je totiž sázkařská společnost. Děje se tak ve chvíli, kdy je zejména v Anglii hojně diskutován vztah sázkařského průmyslu a sportu.