Hlavní obsah

Nedostupné finále MOL Cupu. Lehce přes tři tisíce lístků pro kluby, zbytek FAČR

Až se ve středu 22. května poprvé kopne v Plzni do balonu, bude na tribunách Doosan Areny fandit stejný počet „domácích“ i sparťanů. Tak jak tomu dle stávajících pravidel při finále MOL Cupu bývá. Oba celky požene na stadionu s kapacitou téměř 12 tisíc míst za pohárem 3335 příznivců.

Foto: Vlastimil Vacek, Sport.cz

Václav Jemelka z Viktorie Plzeň, Victor Olatunji ze Sparty Praha a brankář Viktorie Plzeň Martin Jedlička .

Článek

„Oba finalisté předprodej řídí po vlastní linii a sami tak určí, jakým způsobem distribuují 3335 vstupenek, které jim před finálovým duelem rovným dílem náleží. Vstupenky jsou k dispozici ve dvou cenových kategoriích 990 a 690 korun,“ informuje FAČR na svém webu. Fanoušci obsadí vždy sedadla za bránou a polovinu protilehlé tribuny. Kromě středu, který zůstane z bezpečnostních důvodů volný. Plzni by měla zůstat severní část stadionu, kde má tradičně svůj kotel.

Doosan Arena má oficiální kapacitu 11 700 diváků, matematicky tedy vychází, že zbývá kolem čtyř tisíc míst. Zbytek pak připadne svazu. „Hlavní tribuna je vyhrazena pro protokol FAČR a její partnery, což vyplývá také ze smluvních závazků vztahujících se na pořádání finálového utkání. Volný prodej vstupenek do těchto sektorů tedy probíhat nebude,“ vysvětluje asociace, která je pořadatelem duelu.

Připomeňme, že dějiště závěrečného zápasu určuje pětiletý pohárový koeficient. Výhodu domácího prostředí má tým s nižším bodovým ziskem. Letos jde o Plzeň, minulý rok naopak hostila střet Slavie se Spartou pražská Letná.

Jak již bylo zmíněno, každý klub má plně ve své moci, jak s přiděleným počtem vstupenek naloží. Jisté je, že se rozhodně nedostane na všechny nejvěrnější příznivce. „Bohužel jde o počet, kterým v žádném případě nedokážeme pokrýt obrovskou poptávku ze strany našich fanoušků a partnerů. Možnost zakoupit si lístek na finále tak budou mít pouze majitelé permanentních vstupenek na aktuální sezonu. I tak víme, že vzhledem k omezenému počtu se na všechny nedostane, ale jiné řešení při těchto počtech neexistuje,“ líčí na stránkách Viktorie mluvčí Václav Hanzlík.

Upozorňuje, že s ohledem na pořádání pod záštitou FAČR nelze klání označit za domácí. Z prodeje Plzeň vyřazuje části sektorů P2 a P3, které budou určeny aktivním fanouškům ze Sektoru-P. „Právě tyto vstupenky budou vyčleněny našim kotelníkům, kteří se rovněž postarají o choreografie směrem k finále. Zároveň jsme dohodnuti, že tyto sektory budou ke stání tak, jak je zvykem během všech domácích zápasů, a fanoušek, který si do těchto sektorů zakoupí vstupenku, musí s tímto počítat,“ podotýká.

A Sparta? Čtyři stovky z přiděleného počtu jsou určeny pro hráče a realizační tým, respektive pro jejich blízké, dalších 330 vstupenek pak pro zaměstnance a partnery klubu.

Foto: molcup.cz

Rozdělení stadionu v Plzni pro finále MOL Cupu.

„740 míst zaplní členové fanclubů a aktivních fanouškovských skupin, 1865 vstupenek bude uvolněno do prodeje, který bude zpřístupněný pouze majitelům permanentních vstupenek, již dorazili (nebo přenechali své místo kamarádovi či jej uvolnili do prodeje) na všechna domácí utkání základní ligové části,“ avizují Letenští.

Jelikož fanouškovské základny obou týmů daleko převyšují nabízený počet vstupenek, objevila se nejen na sociálních sítích kritika, že přidělená kvóta je s ohledem na velikost utkání a soupeřů neadekvátní. Vše však splňuje předem dané a aktuálně platné předpisy.

Plzeň a Sparta se spolu naposledy utkaly ve finále poháru v roce 2014, tehdy v pražském Edenu zvítězili po penaltovém rozstřelu Letenští. V aktuální sezoně doma Sparta svého soka doma v září porazila 2:1, březnovou odvetu však Západočeši ovládli poměrem 4:0.