Hlavní obsah

Peněžní podpora prostředníků mezi fanoušky a kluby? I tu slibuje nový projekt LFA

Profesionalizace fanouškovství? To je samozřejmě nereálný, a asi i nechtěný scénář, ale snaha Ligové fotbalové asociace se mu s určitou mírou nadsázky přibližuje. Nový projekt s názvem SLO 2023 má za cíl zvýšit důležitost Supporter Liasion Officerů v rámci klubů i díky přímé finanční podpoře z rozpočtu LFA a dále tak pomoci kultivovat prostředí na stadionech Fortuna ligy.

Foto: Vlastimil Vacek, Právo

Ultras Baníku Ostrava.

Článek

Lidé, zastávající pozici SLO, fungují jako jakýsi prostředník mezi vedeními ligových celků a fotbalovými příznivci. Ve zkratce mají za úkol naslouchat fanouškům a předávat jejich názory či podněty jednotlivým klubům a také komunikovat rozhodnutí v opačném gardu. Historie role SLO sahá do 90. let minulého století, kdy vznikla v Německu, a nyní je její existence zanesena mezi licenční požadavky klubů účastnících se soutěží UEFA.

Zmíněný Projekt SLO 2023 by měl zvýšit váhu stejnojmenné pozice, a v budoucnosti dokonce dosáhnout její profesionalizace za využití finančních prostředků přímo z rozpočtu LFA. Dále by měl prostředníky mezi fanoušky a kluby vzdělávat za pomocí pravidelných školení či stáží a výhledově zakomponovat roli SLO do tuzemských fotbalových stanov.

„Kultivace prostředí na stadionech je dlouhodobou strategickou prioritou LFA,“ zmínil předseda asociace Dušan Svoboda. „Projekt SLO 2023 dokazuje, že naše slova myslíme vážně. Vliv SLO na stadionech je znát již nyní a věřím, že zvýšení důležitosti a profesionalizace této role může posunout podmínky na stadionech a spokojenost fanoušků výrazně kupředu,“ doufá.

LFA hodlá celý proces pravidelně konzultovat s jednotlivými SLO. Využít k tomu může i pracovní skupinu, které se právě lidé v této roli z největších českých klubů účastní. Do Ceny Lukáše Přibyla, kde každou sezonu jsou oceněny ligové celky za práci s fanoušky a projekty v oblasti marketingu, bylo také v rámci snahy o zvýšení důležitosti role SLO přidáno ocenění pro ty kluby, které se nejlépe starají o fanoušky hostů.

Podobné aktivity mají jasný cíl, a to přitáhnout příznivce kopané na stadiony, což se v probíhajícím ročníku Fortuna ligy více než slušně daří. Prozatímní průměrná návštěvnost po osmi kolech je druhá nejvyšší v historii samostatné české ligy a Projekt SLO 2023 by měl pomoci k tomu, aby nastolený trend pokračoval.

Související témata: