Článek
Velké dávce oxidu uhelnatého, která mohla být i smrtelná, byl nejspíš vystaven i pilot malého letounu David Ibbotson. Jeho tělo se po zřícení letadla do Lamanšského průlivu nenašlo.
Podle vyšetřovatelů měl Sala v těle navázán oxid uhelnatý na 58 procent hemoglobinu, přičemž životu nebezpečná je i hodnota 50 procent. Podle průběžné zprávy vyšetřovatelů mohlo takové množství plynu způsobit oběma mužům bezvědomí či srdeční zástavu.
"Z příznaků je zřejmé, že vystavení oxidu uhelnatému mohlo snížit nebo zabránit pilotově schopnosti řídit letadlo," stojí ve zprávě. Její konečná verze bude teprve zveřejněna.
Právník zastupující Salovu rodinu Daniel Machover uvedl, že toto zjištění vyšetřovatelů vyvolává mnohé otázky. "Rodina i veřejnost se musí dozvědět, jak se mohl oxid uhelnatý dostat do kabiny. Kvůli budoucí bezpečnosti létání je třeba, aby se o tom zjistilo co nejvíce," uvedl Machover a vyzval úřady, aby bez dalšího prodlení vyzvedly letadlo z mořského dna. Stroj Piper Malibu leží zhruba 70 metrů pod hladinou.
Sala letěl v noci 21. ledna do Cardiffu, kam přestoupil z Nantes za 17 milionů eur coby nejdražší posila v historii velšského klubu. Jeho tělo bylo objeveno až po několikatýdenním pátrání. Už dříve vyšlo najevo, že pilot Ibbotson neměl licenci pro komerční lety a nesměl létat za tmy.