Článek
Jak k tomu došlo? Dvaatřicetiletý brazilský špílmachr si sice minulý měsíc rychle našel nové angažmá v Atlétiku Mineiro, ale při oficiální tiskové konferenci došlo k faux pas.
Ronaldinhův nový klub z Belo Horizonte sponzoruje výrobce nápojů Pepsi a několik plechovek se objevilo na stolech i v záběrech médií. Jenže mistr světa z roku 2002 před časem podepsal až do světového šampionátu 2014 v Brazílii exkluzivní kontrakt s úhlavním rivalem Coca Colou znějící v přepočtu přibližně na 15,5 miliónu korun ročně.
Nápojový gigant navíc hrozí pokutou
Vedení společnosti porušení smluvních podmínek rozlítilo a Ronaldinhovi sponzorskou smlouvu okamžitě vypovědělo. A navíc hrozí nápojový gigant pokutou. „Skutečnost, že se hráč objevil s plechovkou Pepsi, je pro nás poslední kapkou. Ale není to jediný důvod k rozvázání kontraktu," uvedl marketingový ředitel Coca Coly Marcelo Pontes.
Vítěz ankety FIFA z let 2004 a 2005 je v poslední době spojován spíše s negativními informacemi, což image firmy rozhodně nepřidává. Tamní média v této souvislosti připomínají problémy někdejší hvězdy AC Milán a Barcelony s disciplínou, útočníkovy noční výlety do víru Ria de Janeiro i jeho neprofesionální přístup k tréninku.