Článek
Málo prodaných vstupenek se promítá i do ekonomiky klubů. Zatímco v Anglii, kde mají tribuny zaplněné z 92 procent, tvoří příjem ze vstupenek čtvrtinu rozpočtu klubu, v Česku je to zhruba jen osm procent.
"Ačkoli je v Česku fotbal sportem číslo jedna, návštěvnost tomu příliš neodpovídá. Pokud bude chodit na fotbal tak málo lidí jako doposud, ekonomická situace klubů se v blízké budoucnosti nezlepší," řekl Vladimír Dvořáček ze společnosti KPMG ČR.
Fandí u televize
V minulé sezóně Gambrinus ligy byla průměrná navštěvnost 4473 diváků na zápas. "Češi mnohdy nechtějí nebo nemůžou utrácet za zábavu v podobě návštěvy fotbalového utkání. Často tak dají přednost pasivnímu fandění u televize, než aby podpořili svůj klub přímo na stadiónu. Na druhé straně, pokud se českému klubu poštěstí uvítat atraktivního soupeře v evropské klubové soutěži, návštěvnost výrazně stoupne, jak jsme tomu byli svědky při nedávném utkání Plzně s Barcelonou," dodal Dvořáček.
Podle studie snižuje návštěvnost i to, že jeden stadión sdílí více klubů. To se děje například v pražské Synot Tip Areně, o kterou se dělí Slavia a Bohemians 1905. Autoři studie však opomněli český fenomén v podobě chalupaření, který už delší čas bývá považován za hlavní problém malé návštěvnosti českých stadiónů, jelikož tisíce lidí vyrazí o víkendu z měst na venkov.