Článek
Do vozu momentálně pátého týmu seriálu mistrovství světa usedne však až po skončení sezóny F 3000. Poslední závod tohoto seriálu se přitom jede 13. září v Monze. "Pokládal bych za chybu, kdyby jel dříve. Musí se soustředit na probíhající sezónu. Prakticky to byla moje podmínka. Hodlám se poučit z chyb, které jsem udělal v minulosti," podotýká Antonín Charouz, jezdcův manažer. "Chci se plně koncentrovat na sezónu v F 3000," přitakává talentovaný pilot.
Janiš se o dohodě s Eddie Jordanem, šéfem stáje, dozvěděl po druhém závodu seriálu F 3000 v Barceloně začátkem května. "Byl to šok," vzpomíná. Podle slov Antonína Charouze byly ve hře i další nabídky. "Pro Jordan rozhodla skutečnost, že se dobře známe už z minulosti a rovněž Ford poskytl Jarkovi velkou podporu," vysvětluje Charouz.
Co dělá Enge? | |
RALLYE | Domácí šampionát |
FORMULE 3000 | Zkusí to znovu? |
SILNIČNÍ VOZY | Pojede seriál GT |
BUDOUCNOST | Nejistota ho netrápí |
Charouz nevsadil na jednu kartu
A jaké povinnosti tedy bude mít mladý jezdec během sezóny vůči Jordanu? "Bude fungovat pro jeho sponzory," upřesňuje Charouz. Popřel domněnky, že upírá veškerou svoji pozornost k rodákovi z Olomouce. "Určitě jsem vše nevsadil na jednu kartu, brzy se přesvědčíte," slibuje.
Ian Philips, dvaapadesátiletý obchodní ředitel týmu Jordan Ford, prohlásil, že Janiš byl v hledáčku týmu už dva roky. "Je důležité, aby brzy najezdil první kilometry ve formuli jedna. Je potřeba dát mu šanci vyzkoušet náš vůz, ale současně nesmí být potlačena jeho závodní kariéra," přemítá zástupce Jordanu, jehož vozy v seriálu MS pilotují Fisichella a Firman.
Mohl se projet i v Prostu
Tomáš Enge v závěru roku 1999 absolvoval dva testy pro Jordan, v dalším roce byl rovněž testovacím jezdcem tohoto týmu, ale do monopostu neusedl. Před dvěma lety byl Janiš ohlášen jako testovací pilot Prostu, v jehož barvách absolvoval Enge tři závody mistrovství světa formule 1. Tato stáj však záhy zkrachovala a Janiš měl smůlu: "Bylo to blízko, ale jsem rád, že dostanu šanci u Jordanu."