Hlavní obsah

Fotbalové Ústí baví Česko! Novou chloubu klubu oznámilo originálním způsobem

Prvoligové profesionální týmy v českém prostředí se postupně začínají vizuálně modernizovat. Ke změně svého znaku a celé identity se rozhodly v posledních letech obě pražská „S", tedy Sparta i Slavia, do nové sezóny Fortuna ligy půjdou v novém také Teplice či Hradec Králové. Moderní trend světového fotbalu už začíná sahat i do nižších pater české kopané. Ke grafické změně se uchýlilo i třetiligové Ústí nad Labem. A svojí novou vizualizaci odprezentovali veřejnosti poněkud netradiční cestou.

Foto: Natacha Pisarenko, ČTK/AP

Ilustrační snímek.

Článek

Všechno odstartoval středeční příspěvek, který klub umístil na svých sociálních sítích. Vyzýval v něm k tomu, aby fanoušci hlasovali pomocí emotikonů o novém znaku klubu. „Vyberte nové logo pro Armu! Hlasujte pomocí emotikonů! Hlasování končí v pátek 18:00," stálo v popisku u videa, ve kterém měly dvě slečny na svých tričkách možné varianty znaků, o kterých se mělo hlasovat.

V komentářích se však na klub snesla obrovská vlna kritiky. Podporovatelům se nelíbilo jak samotné logo, tak forma prezentace novinky. „Co to jako má bejt? Vždyť to je příšerný! Jestli chcete dělat fotbal pro fanoušky a chcete, aby opravdu logo vybrali fanoušci, tak si přečtete komentáře. Tohle je návrat o 60 let zpátky," napsal jasně jeden z nich.

Mnohým se také nelíbila účast sponzorské firmy Viagem, která dříve byla sponzorem druholigové Příbrami a nově financuje právě ústecký klub. Jméno firmy bylo totiž nejvýraznější dominantou obou potenciálních znaků. „Obě loga jsou prostě šílený, to snad nemyslíte vážně tohle," zmínil další z řad nespokojených fanoušků.

V pátek klub dorazil s výsledky této ankety. A bizarnost celé akce gradovala. Stylem bojových zápasů ohlásila ve videu vítěze tohoto hlasování, kde vyhrála varianta, která byla obohacena vizualizací fotbalového míče. „Hlasování je u konce. Nejvíce hlasů v naší anketě získalo levé logo! To porazilo pravé v poměru 264:44."

A negativní kritika v řadách fanoušků ještě více sílila. „Když pominu, jak vypadá to logo, tak se vážně zamýšlím nad tím, jaká banda amatérů teď ústecký fotbal vede... Ta propagace, to je do očí bijící hnus," napsal naštvaně jeden podporovatel. „Smějou se nám po celý republice," dodal. Někteří se také dotazovali, zdali se jedná o pravé sítě klubu či nebyly účty nějak napadeny. Nemohli uvěřit tomu, že by se takto jejich oblíbený mančaft prezentoval.

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 

Příspěvek sdílený FK VIAGEM Ústí nad Labem (@fkviagemusti)

Fanoušci se ale přece jenom dočkali rozuzlení. V 18 hodin zveřejnil ústecký klub další videozáznam, ve kterém dva muži na nespecifikované terase diskutují o výsledku celé ankety. Do záběru dorazí další pán, který jim oznamuje, že si recepční, jež byla na obou videích, vzala zjevně špatné tričko. Z obálky začal vytahovat papír, na kterém se nachází další, už zjevně opravdová varianta nového loga Army. A bylo jasno. Celá propagační akce byla pouze zástěrkou pro oznámení opravdové nové identity celého klubu.

Fanouškům se očividně hodně ulevilo, že původní varianty se ukázaly jako falešně. „No dobrá, máte moji omluvu za předchozí komentáře! Uznávám, že toto vypadá lépe než první dvě varianty. Jsem zvědavý, jak bude vypadat v praxi!" napsal jeden z podporovatelů ústecké Army. „Sláva! Tohle už je pecka! Něco takového jsem si představoval," neskrýval radost další z nich.

Autorům tak celý plán vyšel. Původními videi chtěli přilákat klubu pozornost, aby poté odtajnili opravdovou variantu nového loga, které by samo o sobě tolik zájmu s největší pravděpodobností nezískalo. Videa se tak šířily mezi lidi na všech sociálních sítích a nasbíraly desítky tisíc zhlédnutí.