Hlavní obsah

Minule nával Ukrajinců, teď volné sedačky. Na reprezentaci zbývají tisíce lístků

Poslední zápas fotbalové reprezentace v Praze způsobil pozdvižení. Tisíce míst obsadili Ukrajinci, kteří krajanům ve vršovickém Edenu vytvořili domácí prostředí. Nyní ubudou davy zahraničních fandů. A bez nich je reálné, že se páteční zápas Čechů na pražské Letné nevyprodá. Ač asociace nabízí nejrůznější slevy a zvýhodnění, na utkání Ligy národů proti Albánii jsou k mání stále tisíce lístků.

Mrzí nás, že nás v tom lidé nechali. Hráli jsme v Praze venkovní zápas, komentují ukrajinskou převahu v hledišti čeští fotbalistéVideo: Sport.cz

Článek

„Kapacita na toto utkání pod hlavičkou UEFA byla stanovena lehce přes sedmnáct tisíc a v prodeji zbývají nižší tisíce vstupenek. Průběh prodeje na toto utkání se nijak zvlášť neliší od jiných zápasů reprezentace, které za poslední dva roky byly vyprodané nebo téměř vyprodané,“ informoval v úterý večer mluvčí fotbalové asociace (FAČR) Petr Šedivý.

Další vstupenky mizí a do pátečního výkopu (20:45) ještě čas zbývá. Je už ale docela pravděpodobné, že vyprodáno nebude.

Je to ale jeden z dalších střípků dokládajících, že fotbalová reprezentace prochází obdobím, kdy zrovna neláká, nerajcuje a marně hledá cestu k fanouškům.

A jen se umocňuje paradox.

Nejvyšší soutěž pomýšlí na rekordní sezony v návštěvnosti. Nejvíc frčí Sparta se Slavií, oba kluby mívají při domácích zápasech plno, nehledě na soupeře. Zápas reprezentace se v hlavním městě letos nevyprodá ani napotřetí.

Foto: Michal Kamaryt, ČTK

Ukrajinští fanoušci měli v zápase ČR - Ukrajina v hledišti v Edenu převahu nad těmi českými.

Až narychlo vyvinuté úsilí a distribuce lístků fotbalové drobotině v březnu zajistily, že obnovenou premiéru trenéra Haška proti Arménii neviděla prořídlá Letná.

Před měsícem si nároďák pro utkání Ligy národů vybral Eden. A především díky návalu Ukrajinců se hrálo před zaplněnými ochozy. Reprezentanti stěžující si na nepřízeň publika dojem moc nevylepšili. Dost kulantně řečeno.

Nyní do Prahy přicestují Albánci.

Možná na svazu stojí za vážnou úvahu, proč se i klání s průměrnými soupeři umísťují do Prahy. V ostatních koutech země by bylo publikum vděčnější. Stačily by i menší stadiony, které se logicky snadněji zaplní.

Neatraktivní protivníci představují důvod, proč se po lístcích nezapráší hned po zahájení předprodeje. Argument ale hůř obstojí v době, kdy se fandové Sparty, Slavie, Plzně nebo Baníku naučili chodit na svůj tým, nikoli očíhnout zajímavého protivníka.

Přitom lístky na národní tým nevyjdou na majlant. Prodávají se ve třech cenových kategoriích – za 490, 690 nebo 890 korun. A FAČR se v předprodeji pokoušel vymýšlet nejrůznější zvýhodnění. Proti Albánii měli nejprve slevu permanentkáři Sparty, podobně jako měli před měsícem slevu slávisté na duel proti Ukrajincům v Edenu.

Sedí mi to, jsem nadšený. Alex Král si pochvaluje angažmá ve ŠpanělskuVideo: Sport.cz

Na minimálně třicetiprocentní slevu mají nárok členové FAČR, majitelé Fan karty reprezentace, děti nebo lidé starší 63 let. Některé ze slev se prodlužovaly, což jen naznačuje, že lístky úplně na dračku nejdou.

Už při minulém klání s Ukrajinou uživatelé sociálních sítí upozorňovali, že povědomí o domácím zápasu reprezentace se mimo fotbalovou bublinu moc nerozšířilo.

Letmý pohled na internetový předprodej odhaluje, že na Letné i pár dny před výkopem zůstává spousta sektorů prázdných nebo poloprázdných. Zejména jde o místa v rozích a za brankami.

„Pro aktivní fanoušky jsou vyhrazené sektory B1 až B4. Aktivní fanouškovská skupina Fanatismus Česko už vyhlásila zápas proti Albánii jako hlavní utkání podzimu,“ informuje FAČR na svazovém webu. I tam si lze pohodlně lístek pořídit.

Už se branží šíří, že svaz oslovuje menší vybrané kluby s nabídkou, zda jejich mládežníci s doprovodem nechtějí zdarma navštívit reprezentační duel. Jde o osvědčený způsob, jak se obsazují prázdné sedačky.

Bude zajímavé sledovat, jaké a jak početné osazenstvo se v pátek večer sejde na Letné. A nejspíš už nejasné zůstane, kolik z diváků si lístek koupí. „Největší zájem o vstupenky bývá na startu prodeje a s blížícím se zápasem,“ dodává mluvčí Šedivý.