Článek
Řada klubů na dresech jméno žádné firmy nemá, i Barcelona dlouho odolávala kouzelným nabídkám a odmítala šeky, kde se to nulami jen hemžilo. Nakonec to u Katalánců vyhrál Unicef, ale pouze na čas. V poslední době hrál Messi a spol. v dresech, který propagoval jednu z leteckých společností. Ta už ale na dresu „Barcy" po sezóně dolétá.
Nový partner klubu je z Japonska, jde o firmu Rakuten. Ročně ji partnerství bude stát padesát miliónů liber. K tomu prý smlouva pamatuje na speciální bonusy za mistrovský titul, či triumf v Champions League. Vedení katalánského gigantu si spokojeně mne ruce, najdou se ale kluby, které jsou na tom lépe. Třeba takový Manchester United. Ten díky spolupráci s jednou automobilkou vydělá ještě o deset miliónů liber ročně víc.
„Tahle smlouva ohledně sponzoringu nás řadí mezi špičku a posouvá zase dál. Tento krok byl vždy přáním a cílem současného vedení," pochvaloval si podpis dohody šéf klubu Josep Maria Bartomeu.
Na začátku jednání s novým partnerem klubu byla slavnostní večeře, kterou organizoval v San Francisku obránce Gerard Piqué. Ten je blízkým přítelem generálního ředitele japonské firmy, kterou od příští sezóny bude Barcelona propagovat.