Hlavní obsah

Oběd v pivovaru, žádné podpisy. Chladní United dorazili do Plzně

Aktualizováno

Před plzeňským hotelem Marriott krátce před středeční dvacátou hodinou zastavil autobus. Nikoli klubový. Z něj vzápětí vystoupila výprava Manchesteru United. Přestože na Rashforda, Fernandese a spol. čekala stovka fanoušků, pouze jim pokynuli, aniž by se jedinkrát podepsali. Po Realu Madrid, Barceloně, Manchesteru City a Bayernu Mnichov čeká Plzeň další střet s fotbalovým gigantem.

Hráči Manchesteru United dorazili do PlzněVideo: Sport.cz

Článek

Do Doosan Arény včera dorazil jen nový trenér United Ruben Amorim. Jeho tým si trávník vyzkouší až při utkání, předzápasový trénink absolvoval v Manchesteru. „Nastoupíme proti týmu, který možná řada Angličanů ani nezná. Plzeň ale v Evropské lize ještě neprohrála, je hodně běhavá. Musíme být efektivní, čeká nás hodně těžký úkol,“ vysekl Amorim Viktorii poklonu.

Plzeňští fanoušci se už nemůžou dočkat, až hvězdy United uvidí v Doosan Aréně. Výjimečné bitvě však předcházely velké přípravy. Co všechno obnášely? Největší kluby si spoustu věcí vozí samy, nicméně z Old Trafford dorazil i tak obsáhlý seznam požadavků.

„Jedná se většinou o standardní věci, jen ve větším množství. Do kabiny United musíme zajistit různé energetické nápoje, spoustu druhů ovoce. A také hodně ledu pro regeneraci. Když to shrnu, vše je na stejné úrovni jako v případě Realu, Barcelony, Manchesteru City nebo Bayernu,“ říká tiskový mluvčí Viktorie Václav Hanzlík.

Fotbalový svátek v Plzni. Zápas s Manchesterem United doprovodí speciální videomapping i pivoVideo: Sport.cz

Když hrál v Doosan Aréně Real, požadoval navíc do šatny i šest masážních lehátek a dva rotopedy. Manchester City si zase poručil padesát kilo čerstvých borůvek a ostružin, bazén se studenou vodou a provizorní videokoutek. Aby o přestávce mohl tým zhlédnout sekvence z prvního poločasu.

Ani United neponechali nic náhodě. Měsíc a půl po losu dorazila do Plzně jejich 10členná delegace. „Prošli si hotely pro tým, pro sponzory, prohlédli si stadion, kabinu. Zhruba před deseti dny začala jednotlivá klubová oddělení intenzivně řešit různé záležitosti včetně zmiňovaných požadavků United,“ uvádí Hanzlík.

Manchester United platí za jednu z největších fotbalových značek, což s sebou nese obrovský mediální zájem. Na čtvrteční zápas dorazí kromě mnoha manažerů přes sto novinářů z celé Evropy plus desítky televizních štábů.

Zápas s United sice není v rámci Ligy mistrů, nicméně přípravy a doprovodné společenské události jsou na úrovni nejprestižnější soutěže. Ve čtvrtek se tak setkají klubové generality v restauraci areálu Plzeňského pivovaru. Podávat se bude pochopitelně české menu a světově proslulé plzeňské pivo. To poteče jistě i po zápase v místních hospodách, ve kterých ho budou dohrávat fanoušci Viktorie. Budou si připíjet z radosti, nebo ze žalu?