Článek
Prázdné sedačky byly vidět. Bylo jich hodně. Velký zápas Boleslav vyprodat nedokázala. Středočeši se kvalifikovali do hlavní fáze evropského poháru po sedmnácti letech, jenže zájem nebyl takový, jaký by si v klubu představovali.
„Jsme rádi za podporu všech fanoušků, kteří na stadion přišli. Cítili jsme z nich energii i to, že jde o výjimečný zápas,“ podotýká Koros. „Marketingové oddělení odvedlo dobrou práci,“ shrnuje za modrobílý klub jeho mluvčí.
Klub lákal na utkání různými způsoby. Kromě plakátů a reklamních poutačů v ulicích města třeba i pozváním týmu, který slavně před osmnácti lety vyřadil Olympique Marseille. Dorazilo šestnáct členů tehdejšího hráčského kádru a trenérského štábu. Luboš Pecka, Radim Holub a další rozdávali podpisy, před duelem byli prezidentem klubu oceněni a zápas si užili.
Boj o fanouška, to je boleslavský evergreen. V tomto případě vnímají v klubu jako jeden ze zásadních faktorů pracovní situaci ve městě. Když se hraje ve všední den od 21.00, naráží vše na směny. Automobilka Škoda, hlavní zaměstnavatel ve městě, i další firmy na ni navázané jedou v třísměnném provozu.
„Vlastně do všech čas utkání zasahuje. V deset večer se střídají odpolední a noční směna. Zápas skončí v jedenáct večer, takže to ovlivňuje i člověka, který má od šesti ranní, protože by dorazil domů pozdě a ráno brzy vstává. Těžko také přijdou děti, které jdou druhý den ráno do školy,“ nabízí argumenty Koros.
Je pravda, že na předkola, která se hrála ve čtvrtek vpodvečer, chodilo víc fanoušků. Na všechny tři soupeře přišlo vždy přes 3700 lidí, na play off s maďarským Paksem pak přes čtyři tisíce.
Jenže i další domácí zápasy Středočechů ve skupině mají výkop ve 21.00. Proti španělskému Betisu se hraje 28. listopadu, proti polské Jagiellonii 12. prosince. Takže přitáhnout lidi do ochozů může být zase fuška.