Článek
Příští Euro se bude k výročí 60 let od prvního mistrovství Evropy hrát neobvykle ve dvanácti zemích. Tímto mimořádným formátem se nechali inspirovat i tvůrci míče, kteří na jeho plášť umístili souřadnice všech dvanácti pořadatelských měst.
Černošedé čáry připomínající tahy štětcem mají symbolizovat mizející hranice mezi zeměmi, naopak světlé barvy představují diverzitu a různé kultury.
„Při navrhování oficiálních zápasových míčů se vždy snažíme reflektovat kulturu a atmosféru ulice, kterou pak chceme přenést na stadion. Ve všech hostitelských městech jsme viděli potřebu po jednotnosti a společném úsilí ve snaze něco změnit. Šampionát je jednou z největších sportovních událostí na světě, proto ji vnímáme jako skvělou příležitost ukázat sílu spojenectví. Chceme ukázat sílu sportu ve spojování lidí a myšlenek," říká Anika Marie Kennaughová, produktová designérka značky Adidas.
„Turnajem oslavíme fotbal a sport jako spojovací prvek celého světa. Fotbal je tu pro každého bez ohledu na to, kdo je, odkud je nebo na jakém povrchu hraje - spojuje nás všechny. Uniforia to symbolizuje," dodává Florian Alt, viceprezident marketingu.
Uniforia byla slavnostně odhalena v Londýně, kde ji představily hvězdy jako N'Golo Kante, Michy Batshuayi, Kepa Arrizabalaga, Lauren Jamesová a Katie Zelemová.
Šampionát, na který se snaží probojovat i čeští fotbalisté, začne 12. června v Římě a vyvrcholí o měsíc později v londýnském Wembley. Další zápasy budou hostit Amsterodam, Baku, Bilbao, Bukurešť, Budapešť, Kodaň, Dublin, Glasgow, Mnichov a Petrohrad.