Hlavní obsah

Rosický a spol. vyrazí na EURO jako Plánička vlakem. Také pro stříbro...?

Praha

Má to být návrat ke kořenům. Fotbalová reprezentace vyrazí na červnové mistrovství Evropy vlakem, po kolejích se poveze také veškeré materiální vybavení mužstva a stejným způsobem jako nároďák se do polské Vratislavi mohou dopravit i jeho fanoušci. V roce 1934 vyjeli fotbalisté na mistrovství světa také vlakem – a pak Plánička a spol. přivezli z Itálie stříbro. Nikdo by se nezlobil, kdyby stejný efekt zafungoval i letos...

Foto: České dráhy

Fotbalisté pofrčí na šampionát ve vskutku reprezentativní soupravě...

Článek
Fotogalerie

Sláva to bude veliká. V neděli 3. června sednou na Hlavním nádraží v Praze na vlak a vyrazí směr Vratislav. Oklikou přes Ostravu, aby Rosickému a spol. cestou na EURO 2012 mohlo kolem trati pokynout co nejvíc fanoušků.

„Já se nachystal. Moc dobře tedy vím, že v roce 1934 jel na mistrovství světa do Itálie československý tým v čele s Pláničkou také vlakem – a zpátky dovezl stříbro. Snad nám to přinese štěstí i tentokrát," uculuje se Miroslav Pelta, šéf Fotbalové asociace České republiky.

Mnohem čerstvější příklad však spíš varuje. V září 2010 vyrazili reprezentanti k prvnímu kvalifikačnímu duelu pod koučem Bílkem do Olomouce pendolinem. A Litvě pak doma senzačně podlehli 0:1... „Jenže kvalifikace nakonec dobře dopadla, tak je to vlastně také pozitivní příklad," vede si Pelta svou.

Cesta s pivem a párkem

V rámci kampaně „Vlakem na EURO" se ve stopách fotbalistů vydají také jejich fanoušci. České dráhy vypraví na každý zápas ve skupině dvě soupravy, jednu z Prahy a druhou z Brna. Každá z nich bude mít kapacitu 720 míst.

„Fanoušci se budou moci vyhnout zácpám na dálnici a stresu za volantem. Alespoň pak budou mít sílu fandit," láká příznivce ministr dopravy Pavel Dobeš. „Pokud bude ještě větší poptávka, zvážíme vypravení dalších vlaků. Stejně jako v případě postupu ze základní skupiny," přeje si Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah.

„K fotbalu přece patří pivo a párek. A ve vlaku si je fanoušci budou moci v klidu vychutnat," přimlouvá se Pelta.

Veškeré informace zájemci naleznou na webové stránce www.vlakemnaeuro.cz.

Větší komfort než v autobuse

Vedení národního týmu dalo vlaku jednoznačně přednost před autobusem. „Radili jsme se i s kluky, jsou pro. Ve vlaku budou mít veškerý komfort," poukázal trenér Michal Bílek. Sám jako hráč ocenil výhody vlaku při angažmá v Betisu Sevilla. „Ve Španělsku se hrává pozdě večer, pak už letadla nelétají. Při návratu domů nám vlak hodně pomáhal. Kluci si ho posledně cestou do Olomouce také moc pochvalovali."

Manažera nároďáku okouzlil během hráčské kariéry hlavně japonský šinkanzen. „Zažil jsem ho s reprezentací na Kirin Cupu. První cesta a závratná rychlost, to by velký zážitek. Jsme přece chlapi," vzpomíná.

Pro legionáře není vlak žádná novinka

Po kolejích však samozřejmě často cestují i fotbaloví legionáři v Evropě. „Ve Francii jsme s Rennes normálně jezdili TGV do Paříže či Lille. I tam to byla nejrychlejší a nejspolehlivější cesta. Vlak tedy pro mě není žádnou novinkou," ujistil brankář Petr Čech.

„Já si vlaku užil v Německu s Dortmundem. V Anglii ho s Arsenalem nepoužíváme. Tady doma jsme se s přítelkyní Radkou už pendolinem také projeli," přidal se kapitán týmu Tomáš Rosický.

Manažer nároďáku si přivezl z Anglie jiné zkušenosti. „Když jsme na tom byli s Liverpoolem dobře, tak jsme na ligové zápasy i létali. Ale pokud jsme měli hrát v sobotu v Londýně, tak jsme nejčastěji sedli den předem na vlak. Dálnice mezi Liverpoolem a Londýnem totiž byla v pátek stejně ucpaná, jako ta mezi Prahou a Brnem," vzpomíná Šmicer.

Související témata: