Hlavní obsah

Eden byl vyhlášen rájem pro hostující fanoušky. Hlavní Cena Lukáše Přibyla ale putuje k rivalovi

Stejně jako v uplynulém ligovém ročníku, i na vyhlášení Ceny Lukáše Přibyla pod taktovkou Ligové fotbalové asociace dominovala pražská S. V hlavní kategorii, která hodnotí nejlepší práci s vlastními příznivci a inovace na poli marketingu, zvítězila Sparta. Nově vzniklou vedlejší kategorii za vytvoření co nejideálnějších podmínek pro fanoušky hostů na domácích utkáních pak získala Slavia.

Foto: SK Slavia Praha

Sektor pro fanoušky hostů ve Fortuna Areně v Edenu

Článek

Cena Lukáše Přibyla, pojmenovaná na počest tragicky zesnulého někdejšího ředitele Bohemians 1905 a místopředsedy představenstva Sparty Praha, se pravidelně uděluje od sezony 2015/2016. Hlavní ocenění získal klub z Letné již popáté za sebou, o vítězi rozhoduje hlasování zástupců komerčních subjektů, LFA či mediálních partnerů soutěže a jednotlivci z řad influencerů a pedagogické obce.

Proč právě Sparta? Na to může výmluvně odpovědět právě jeden z pedagogů. „Na první místo nelze zařadit nikoho jiného. V divácké návštěvnosti překonala několik letitých rekordů. Z mého pohledu největší změnou bylo zavedení věrnostního systému pro majitele permanentek, která je motivuje permanentku využít, nebo uvolnit své místo do prodeje," vysvětloval své rozhodnutí Jan Šíma, vedoucí katedry managementu sportu FTVS.

Cena Lukáše Přibyla klubům slouží jako motivační faktor k tomu, aby se, jednoduše řečeno, pokusily vytvořit pro fanoušky co nejpříjemnější prostředí a dále jej neustále zlepšovaly. „Marketing a práce s fanoušky jsou nedílnou součástí profesionálního fotbalu, která hraje stále důležitější roli. Jsem proto rád, že každou sezonu je možné vidět celou řadu zajímavých projektů, které pomáhají ke spokojenosti příznivců a většímu zájmu o dějí v klubech," prohlásil obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.

„Není to ale jen o vítězích. My v LFA i odborníci vidíme skvělou práci klubů, které s nižším rozpočtem dokáží vytvořit krásné projekty, jež přitahují pozornost. V tomto směru stojí za zmínku práce Teplic, které se pustily do velkého rebrandingu, či Bohemians 1905, kterým se skvěle povedly jak oslavy, připomínající 40 let od posledního titulu, tak Ďolíček fest," dodal poté.

Pořadí hlavní kategorie Ceny Lukáše Přibyla

1. Sparta67 bodů
2. Slavia47 bodů
3. Plzeň22 bodů
4. Baník19 bodů
5. Teplice10 bodů

V letos vzniklé vedlejší kategorii za nejlepší práci s fanoušky hostů pak zvítězila Slavia. O jejím triumfu rozhodly hlasy Supporter Liaison Officerů jednotlivých prvoligových celků. Lidé v této roli působí jako jakési spojky mezi fanoušky a samotnými kluby.

„Hodnotily se podmínky na stadionech, především v sektorech pro hostující fanoušky. Významným kritériem bylo i nastavení ticketingu, chování pořadatelské služby a další servis pro fanoušky hostů během zápasu," vysvětloval Štěpán Hanuš, development manager LFA, jenž poté nastínil, proč cena putovala právě do Edenu.

„Slavia byla klubem, který v oblasti práce a spolupráce s fanoušky hostů udělal v uplynulé sezoně výrazný pokrok. Stala se jedním z nejvýraznějších subjektů v rámci snahy o zlepšení kultury a kultivace prostředí pro příznivce hostů na stadionech," ocenil vítěze Hanuš.

Pořadí kategorie za práci s hostujícími fanoušky

1.Slavia37 bodů
2.Sparta28 bodů
3.Bohemians24 bodů
4.Baník22 bodů
5.Plzeň21 bodů

Mimochodem, hlavní ocenění, které získala Sparta, se vyhlašovalo i pro druhou nejvyšší soutěž. I tam mohl slavit celek z hlavního města, zvítězila totiž Dukla.