Hlavní obsah

Vlastníka televizních práv na fotbalovou ligu koupil Livesport

Praha

Český fotbal zasáhne velká změna. Firma Pragosport, která vlastní televizní práva na tuzemskou fotbalovou ligu, mění majitele. Z obchodního rejstříku vyplývá, že všechny její akcie získala společnost Livesport Invest miliardáře Martina Hájka, která je největším internetovým poskytovatelem sportovních výsledků.

Foto: Dalibor Glück, ČTK

Fotbalista Petr Buchta ze Zlína se raduje z vítězství nad Slavií.

Článek

Pragosport koupil televizní práva na ligu až do roku 2024 a následně je až do roku 2022 přeprodal O2 TV. Cena za jeden ročník je odhadována na více než 100 milionů korun. Společnost zprostředkovává mediální práva i na další sportovní soutěže včetně hokejového mistrovství světa či formule 1.

Dosavadní majitel Pragosportu Jaroslav Vacek, bývalý místopředseda fotbalového svazu, ve vedení společnosti zůstane. Podle Hájka v zájmu zachování kontinuity. "Pod jeho vedením je Pragosport dlouhodobě ziskovou společností, která operuje nejen v České republice, ale i v dalších zemích především střední a východní Evropy," uvedl Hájek v tiskové zprávě.

Foto: Vlastimil Vacek, Právo

Mick van Buren pálí na Hečovu branku

Pragosport označil za dlouholetého důležitého hráče na poli nákupu a prodeje mediálních práv v Česku. "Naší ambicí je rozšířit aktivity společnosti do nových regionů a pomoci jí s adaptací na změny na trhu s audiovizuálním obsahem, kde výrazně roste význam nových technologií a internetu," uvedl Hájek.

Provozní ředitel Livesportu Patrik Dzurenda uvedl, že společnost v tuto chvíli neplánuje využívat vysílací práva pro vlastní potřeby. "Hodláme plně navázat na stávající úspěšný obchodní model přeprodeje práv jejich vysílatelům. Nicméně je pravděpodobné, že z našeho spojení budou mít v budoucnu prospěch i uživatelé projektů Livesportu," konstatoval Dzurenda.

Livesport je ryze česká firma s miliardovým ročním obratem, založená v roce 2006, která se specializuje na distribuci sportovních výsledků. Poskytuje je v 30 jazycích a počet jejích klientů je odhadován na 75 milionů lidí po celém světě. Zdrojem příjmů Livesportu je především prodej reklamy na webech a v mobilní aplikaci.