Hlavní obsah

Teď ještě čtvrtou hvězdu! Sparta mění logo a celou vizuální identitu

Praha

Rok a půl příprav končí, fotbalová Sparta představuje novou vizuální identitu klubu. Účinná bude od začátku nové sezony, úpravou projde i aktuální logo, které s kosmetickými úpravami funguje od roku 1993. Erb se nezmění tak zásadně, jako třeba v případě Juventusu Turín. „Nejsme ofenzivní, máme snahu s fanoušky mluvit a změny jim vysvětlovat. Mluvili jsme s bývalými i současnými hráči, odezva je pozitivní,“ avizuje ředitel komunikace Ondřej Kasík. Sparta bude mít i vlastní písmo Železná.

Fotbalová Sparta upravuje logo a mění celou grafiku klubuVideo: Sparta.cz

Článek
Fotogalerie

Dopoledne uvedení v kabině prvního mužstva, v poledne předpremiéra pro média, večer přímý přenos pro fanoušky. Sparta pojala projekt nové vizuální identity klubu se vším všudy.

Podstatná je především změna loga, jež má být novým erbem pro 21. století.

Symbolika nového loga fotbalové SpartyVideo: Sparta.cz

„Při prezentaci pro hráče jsme jim připomněli, že na logu zůstávají tři hvězdy za 36 mistrovských titulů. Jen oni už ovlivní, zda přibude i čtvrtá hvězda, což by vůbec nevadilo," prozrazuje Ondřej Kasík, ředitel komunikace Sparty.

Jaké byla reakce Bořka Dočkala a spol.? „Byli zamyšlení, zpozorněli. Cítil jsem, že je to pro ně impuls," usmívá se mluvčí.

Sparta je konzervativní klub

Největší změnou je černá uvnitř loga. Zdůrazňuje barvu prvního sparťanského dresu s velkým bílým S na hrudi.

„Sparta je konzervativní klub. Máme konzervativní fanoušky, alespoň jisté křídlo. Nechtěli jsme dělat revoluci, ale evoluci, vycházet z kořenů," zdůrazňuje Kasík.

Foto: sparta.cz

Adam Hložek by měl být elitním nositelem nového loga Sparty...

Vedle inovace je důvodem sjednocení vizuální prezentace všech aktivit klubu.

„Směr, který jsme po dlouhých diskusích zvolili, představuje přirozený vývoj a posouvá nás graficky z minulosti do současnosti. Snažíme se respektovat moderní trendy, přesto se podle nás nejedná o překotnou revoluci. I proto věříme, že výsledek bude fanouškům blízký. Přestože víme, že naši příznivci budou o tomto kroku hodně diskutovat. Což nám ale vůbec nevadí," říká generální ředitel František Čupr.

Požadavky se výrazně změnily

„Marketingové potřeby klubu, očekávání ze strany fanoušků i požadavky na využití klubové identity ze strany obchodních partnerů Sparty se za dobu, po kterou v klubu s přestávkou působím, výrazně změnily," doplňuje ředitel komerčního úseku a člen představenstva Tomáš Křivda. Ten byl součástí týmu, který se potenciální grafickou proměnou zabýval ještě před dočasným odchodem z klubu v roce 2017. Poté, co se na podzim 2020 do Sparty vrátil, doplnil projektový tým.

Foto: sparta.cz

Na novou grafiku narazí fanoušci Sparty i v mobilech...

„Pro vytvoření nové identity jsme oslovili špičky v oboru. Spolupracovali jsme například s Alanem Zárubou, grafickým designerem, který se jako odborný konzultant podílel na výtvarné supervizi celého projektu. Nebyli jsme pod časovým tlakem, bylo potřeba každý krok důkladně diskutovat. Po celou dobu jsme si uvědomovali, jak důležitý projekt máme v rukách," vysvětluje marketingový ředitel Kamil Veselý.

Vizuální koncept pro klub po vítězství ve výběrovém řízení vytvořila agentura Go4Gold, která v minulosti spolupracovala například s hokejovou Spartou či Českým svazem ledního hokeje. „Při tvorbě loga bylo záměrem zachovat klíčové prvky, které Spartu definují přes sto let, a vytvořit jasnou a výraznou značku navazující na jedinečnou historii klubu aplikovanou do 21. století," zdůrazňuje Tadeáš Drahorád, Art director Go4Gold.

Líbí se vám nové logo pražské Sparty?
ano
27,8 %
ne
72,2 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 4921 čtenářů.
Související témata:
Písmo