Článek
Dopoledne uvedení v kabině prvního mužstva, v poledne předpremiéra pro média, večer přímý přenos pro fanoušky. Sparta pojala projekt nové vizuální identity klubu se vším všudy.
Podstatná je především změna loga, jež má být novým erbem pro 21. století.
„Při prezentaci pro hráče jsme jim připomněli, že na logu zůstávají tři hvězdy za 36 mistrovských titulů. Jen oni už ovlivní, zda přibude i čtvrtá hvězda, což by vůbec nevadilo," prozrazuje Ondřej Kasík, ředitel komunikace Sparty.
Jaké byla reakce Bořka Dočkala a spol.? „Byli zamyšlení, zpozorněli. Cítil jsem, že je to pro ně impuls," usmívá se mluvčí.
Sparta je konzervativní klub
Největší změnou je černá uvnitř loga. Zdůrazňuje barvu prvního sparťanského dresu s velkým bílým S na hrudi.
„Sparta je konzervativní klub. Máme konzervativní fanoušky, alespoň jisté křídlo. Nechtěli jsme dělat revoluci, ale evoluci, vycházet z kořenů," zdůrazňuje Kasík.
Vedle inovace je důvodem sjednocení vizuální prezentace všech aktivit klubu.
„Směr, který jsme po dlouhých diskusích zvolili, představuje přirozený vývoj a posouvá nás graficky z minulosti do současnosti. Snažíme se respektovat moderní trendy, přesto se podle nás nejedná o překotnou revoluci. I proto věříme, že výsledek bude fanouškům blízký. Přestože víme, že naši příznivci budou o tomto kroku hodně diskutovat. Což nám ale vůbec nevadí," říká generální ředitel František Čupr.
Požadavky se výrazně změnily
„Marketingové potřeby klubu, očekávání ze strany fanoušků i požadavky na využití klubové identity ze strany obchodních partnerů Sparty se za dobu, po kterou v klubu s přestávkou působím, výrazně změnily," doplňuje ředitel komerčního úseku a člen představenstva Tomáš Křivda. Ten byl součástí týmu, který se potenciální grafickou proměnou zabýval ještě před dočasným odchodem z klubu v roce 2017. Poté, co se na podzim 2020 do Sparty vrátil, doplnil projektový tým.
„Pro vytvoření nové identity jsme oslovili špičky v oboru. Spolupracovali jsme například s Alanem Zárubou, grafickým designerem, který se jako odborný konzultant podílel na výtvarné supervizi celého projektu. Nebyli jsme pod časovým tlakem, bylo potřeba každý krok důkladně diskutovat. Po celou dobu jsme si uvědomovali, jak důležitý projekt máme v rukách," vysvětluje marketingový ředitel Kamil Veselý.
Vizuální koncept pro klub po vítězství ve výběrovém řízení vytvořila agentura Go4Gold, která v minulosti spolupracovala například s hokejovou Spartou či Českým svazem ledního hokeje. „Při tvorbě loga bylo záměrem zachovat klíčové prvky, které Spartu definují přes sto let, a vytvořit jasnou a výraznou značku navazující na jedinečnou historii klubu aplikovanou do 21. století," zdůrazňuje Tadeáš Drahorád, Art director Go4Gold.