Článek
V aktuální sezoně byla nejvyšší cena permanentky na Spartu 4300 korun, od nové se jejich rozpětí mění na 6400, 5300, 4300 korun. Po slevě, kterou může řada fanoušků uplatňovat, mohou být ceny ještě nižší.
„Obecně reflektujeme aktuální ekonomickou situaci. Zároveň vyčíslujeme náklady na pořádání utkání nebo bereme v potaz další výhody, které mají držitelé permanentek nebo členové našich programů. Zvýšení vstupného je za nás adekvátní, při přepočtu na cenu za návštěvu jednoho utkání se vůbec nepohybujeme mimo ekonomickou realitu našich fanoušků. To je pro nás důležité,“ vysvětluje pro Sport.cz ředitel komunikace Letenských Ondřej Kasík. Ani fanoušci proti tomuto kroku obecně nic moc nenamítají.
Klub vysvětluje všechny své kroky na stránkách spartaotevrene.cz. Snaží se být otevřený, s fanoušky komunikovat. Zároveň navýší počet permanentkářů v nadcházející sezoně na deset tisíc. Zájemců je ale mnohem víc, jen na tzv. waiting listu, což je jejich jakýsi pořadník, jich je okolo deseti tisíc.
Sparta činí i další kroky. Zavádí nový program Sparta UNLIMITED, kde zájemcům nabídne exkluzivní podcasty, další video obsah a jiné benefity. Jedním z nich je i možnost přednostního nákupu vstupenek na utkání.
„Chtěli jsme vytvořit platformu, aby fanoušci měli možnost dostat se ke vstupenkám. Věříme, že tento program má našim příznivcům co nabídnout, možnost koupit si vstupenku na utkání je jen jedním z benefitů tohoto programu, obsahuje jich daleko víc,“ říká Kasík.
V této souvislosti zmiňuje i snahu Letenských postavit nový stadion. „Snažíme se být zároveň aktivní ve výstavbě nového stadionu, který by nám v této situaci pomohl a nemusel by být waiting list a podobně. Stadion jsme připraveni postavit, bohužel je tato možnost už dlouho odsouvána. Máme dobrou víru v to, že se to nyní změní,“ uvádí Kasík. Sparta by ráda stavěla na Strahově. FAČR zadal soutěž.
Někteří fanoušci se diví, že pokud by chtěli mít plastovou permanentní kartičku, budou za ni muset zaplatit 490 korun. „Je to věčná rozepře mezi konzervativním a progresivním křídlem našich fanoušků. Pro nás je důležité, že se všichni naši fanoušci naučili žít v digitálním prostředí, mají permanentky, vstupenky a další aplikace v mobilu. Třeba i zápasový program máme jen v digitální podobě. Když jsme ho rušili v papírovém formátu, bylo to pro nás nostalgické, ale chceme jít s dobou. Zároveň je pro mnoho našich fanoušků nepředstavitelné, že by museli stát ve frontě na lístky nebo mít papírové permanentky či vstupenky. V moderní době by to pro ně představovalo diskomfort,“ zmiňuje Kasík.
Jako citlivé opatření se jeví zrušení vstupu zdarma pro děti do 110 centimetrů. Dosud mohli tito malí návštěvníci na utkání bez vstupenky, to se nyní mění. Platný lístek a své místo na stadionu musí mít každý. Důvod je jasný: bezpečnost.
„Tento krok byl nezbytný z hlediska bezpečnosti, která musí být nadřazená všemu. Tím, jak roste poptávka po našich zápasech z řad klasických fanoušků, roste i poptávka ze strany rodičů s dětmi. Děti musely být na klíně, neměly vlastní vstupenku a někdy byly uličky úplně ucpané. Navíc je někdy obtížné udržet malé dítě v klidu na klíně po celý zápas,“ říká Kasík.