Hlavní obsah

Slavia chce na generálku vyprodaný Eden, tisíce fandů přijedou z Německa

Vyprodaný přátelský zápas s elektrizující atmosférou? V Česku sci-fi. Nebo ne? Fotbalová Slavia chystá generálku před ligou v monstrózním duchu. Pozvala si na ni německé Dynamo Drážďany, se kterým se do Prahy přivalí tisíce jeho fanoušků. Červenobílí chtějí zaplnit stadion v Edenu do posledního místa, hraje se v neděli od 14 hodin.

Foto: Vlastimil Vacek, Právo

Fanoušci Slavie.

Článek

Český vicemistr nebude na hřišti proti třetiligovému soupeři z Německa experimentovat, trenérský štáb plánuje k poslední přípravě přistoupit jako k ostrému zápasu, tedy s omezenou soupiskou a bez protočení dvou jedenáctek. Pojede naplno stejně jako tribuny.

Dynamo Drážďany sice hraje až třetí nejvyšší soutěž, ale jeho fanoušci by se neztratili v bundeslize, v minulé sezoně chodilo na jeho domácí zápasy v průměru skoro pětadvacet tisíc diváků. Teď se mnoho z nich pohrne do Prahy. Hlasití příznivci německého klubu obsadí celý sektor hostí a vedlejší jižní tribunu, k dispozici pro ně bylo zhruba 4200 vstupenek. Aby se tolik nemísili s fandy sešívaných, připravil český klub pro návštěvníky z Německa jejich vlastní fanzónu s českými i německými pokrmy. Dynamo bere výjezd do Edenu také jako součást sedmdesátého výročí svého založení, které letos slaví.

Slavia nechce nic podcenit, na organizaci utkání s drážďanským klubem spolupracuje měsíc a půl. „Oba tábory se chtějí ukázat. V dobrém se hecují a připravují show pro ostatní jak na tribunách, tak i v televizi. Atmosféra by měla překonat tu z finále na Letné, protože se naši fanoušci poměří s jednou z top německých tribun, a navíc budou doma, v Edenu," říká ředitel strategické komunikace vršovického klubu Jakub Splavec.

„Pro aktivní fanoušky je to svým způsobem už teď zápas letní a podzimní části sezony. Věřím, že se vše povede tak, aby se o něm mluvilo mezi fanoušky i v Evropě. Uvědomujeme si, že prezentace na tribunách má velký podíl i na tom, že si cestu na fotbal najdou i noví příznivci. Naším cílem je zase ukázat, že i přátelské utkání může být pozitivní reklamou na fotbal se vším všudy. Sportovní, kulturní i společenská událost," dodává Splavec.

V pátek dopoledne bylo v prodeji zhruba pár stovek lístků. Je otázka, zda přijde deset tisíc držitelů permanentních vstupenek, zhruba tři sta z nich už ale uvolnilo své místo do prodeje pro někoho jiného.

Slavia nabídne svým příznivcům i bohatý doprovodný program s různými atrakcemi, v rámci něj představí v neděli ve 12:05 nové dresy na sezonu. I když nové... Na sociálních sítích už jejich podoba kolovala, předminulý týden se dokonce v jednom pražském obchodě objevily v prodeji. Slavia se na Pumu, dodavatele svého sportovního oblečení, zlobila, veřejně to kritizoval například její šéf Jaroslav Tvrdík. „Představení neproběhlo podle představ, ale věřím, že to nedělní, oficiální, bude pro fanoušky velkým zážitkem," říká Splavec.

Nové dresy budou hned v prodeji a hráči Slavie odehrají každý poločas v jiných dresech, první v domácí sadě a druhý v té hostující. Ty pak všechny věnují lidem na tribunách.