Článek
Fotbalová pravda tvrdí, že o peníze jde vždycky až v první řadě. Souboj o partnerství bude velkou hrou.
„Nabízíme fotbalu 150 milionů korun za sezonu, což je dvakrát více než stávající partner ligy. Dalších 30 milionů pak rozpustíme mezi kluby," vyhlásil Jan Čumpelík, marketingový ředitel skupiny Tipsport.
„Podle nás je jediným průhledným řešením vypsání tendru, do něhož se mohou přihlásit i jiné subjekty než sázkové kanceláře. Může se stát, že tendr nevyhrajeme, fotbal by však na něm rozhodně neprodělal. Třeba by se výsledná částka vyšplhala ještě nad námi nabízenou sumu," poukazuje Čumpelík.
Pokud jde o partnerství s kluby, v první lize je mezi konkurenty poměr 8:4. Tipsport ke Spartě a Olomouci od nové sezony přidal Liberec, Teplice, Brno, Hradec Králové, Zlín a Mladou Boleslav. Fortuna kontruje Slavií, Plzní, Baníkem a Bohemians. Jablonec se údajně dohodl se sázkovou kanceláří z Polska.
„Zatím jsme byli zavedení spíš v hokeji, odkud rozhodně neodcházíme. Nejsázenější je ovšem fotbal, a tak chceme jako hlavní partner vstoupit také do něj," netají Čumpelík, že jeho kancelář chce být více vidět.
Také proto rozšířila partnerství o Prostějov, Olomouc B, Vlašim, Chrudim a Líšeň ve druhé lize.
Stávající partnerství s Fortunou platí ještě na dvě sezony. A vedení LFA má zájem o prodloužení spolupráce.
„Jednání s ní nejsou ještě uzavřená. Válka na Ukrajině bohužel zasáhla do řady věcí, bavíme se také o kompenzacích za covidové období. Věřím, že budeme schopni dohodu v řádu týdnů dosáhnout, pak ji klubům předložíme," avizoval po posledním Ligovém grémiu Dušan Svoboda, předseda LFA.
Slavia se však postavila do čela kritiků, kteří tvrdí, že český ligový fotbal má mnohem větší cenu, než za jakou se zatím prodává.