Hlavní obsah

Okopírovali nám dresy. Fanoušky Sparty pobouřila nová kolekce Slavie

Černo-zlatá varianta venkovních dresů Slavie vzbudila rozruch na druhém břehu Vltavy. Liberec se vrátil k bílé variantě domácích trikotů, ve kterých slavil dva tituly v české fotbalové lize. Plzeň se chopila neotřelého způsobu zdobení a Baník přesunul svůj znak zpátky na srdce. Jaké dresy nejvíce před novým ročníkem zaujaly a které vzbudily nejvíce povyku?

Foto: SK Slavia Praha, Sport.cz

Venkovní sady dresů Sparty a Slavie jsou velmi podobné.

Článek

Domácí varianta dresů pražské Slavie se nezměnila a do sezony vicemistr vstoupí s klasickou bílo-červenou kombinací. Rozruch však vzbudila černo-zlatá varianta trikotů, která vystřídala loňskou neoblíbenou mentolovou. Fanoušci Sparty si hned všimli, že se barevná kombinace příliš neliší od té, kterou se prezentovali Letenští v minulé sezoně.

Samotný mistrovský klub si do svých rivalů rýpl při představení letošních venkovních dresů. Ty budou čistě bílé se zlatými doplňky. „Nový venkovní dres bude spolu s bílou zdobit barva, která definuje pouze ty nejlepší,“ napsala Sparta na sociální síti X. Slavia naopak napsala, že jejich dresy vyzdvihují identitu, slávu a zlatou historii klubu.

Jaká je tedy situace mezi fanoušky? Ti ze Sparty se posmívají a kritizují dres vršovického klubu. Podporovatelé Slavie jsou naopak z nových trikotů nadšení. Situaci se snažil trochu překvapivě uklidnit marketingový ředitel Letenských Kamil Veselý.

Ten vysvětlil, že kluby s jednotlivými značkami řeší unikátní design zhruba dva roky před samotným představením. Slavia tedy s největší pravděpodobností měla již dresy zadané ještě před tím, než Sparta s černo-zlatou variantou odehrála loňskou sezonu. Za férový příspěvek následně poděkoval 1. místopředseda představenstva Slavie Martin Říha.

S neotřelou variantou přišla i Plzeň. Dle slov na klubovém webu mají dresy reprezentovat energii, pohyb, sílu a rychlost. Viktoria se má tedy rozhodně čím chlubit. Jejich kousky působí v barevné kombinaci modré a červené atraktivně a nikoliv chaoticky, jak na první pohled může moderní pojetí zdobení působit.

Návrat do historie. Tímto heslem se řídilo nové vedení Liberce. Majitel Ondřej Kania sám na sociální síti X napsal: „Po třinácti letech se vracíme ke kořenům.“ Má pravdu. Slovan bude v novém ligovém ročníku oblékat doma bílé dresy, které doplní modré doplňky, jakým je například hvězda Severka. V podobných trikotech Liberečtí již získali dva ze tří titulů. Že by se na severu Čech chystali na čtvrté ovládnutí české fotbalové ligy?

Úspěšné představení za sebou ale mají i například v Olomouci či Ostravě. Na Hané opustili od čistě modrých dresů a doplnili je o bílou barvu. Podobně jako na severu Čech se tak uchýlil klub k návratu do minulosti. Sigma se totiž v podobných dresech prezentovala v sezoně 1990/1991, kdy Olomouc sahala po zisku titulu v 1. československé fotbalové lize.

Dresy Baníku prezentoval ve videu dvacetiletý mládežnický reprezentant Matěj Šín. Proti dřívějším letům se Ostravští představí s bílou variantou dresu, který zdobí tučný modrý pruh procházející středem trikotu. Znak klubu se pak přesunul ze středu zpátky na srdce.

Také ostatní týmy již představily oblečení, se kterým vstoupí do nového ročníku Chance ligy. Některé kluby se ke změnám příliš neuchýlily a zastávají staré dobré pravidlo, že co funguje, to se nemění. Fanoušci se ale na to mnohdy dívají jinak. Kritice se nevyhnuli v Teplicích, Jablonci, Hradci či Pardubicích. Příliš veliký počet reklam od sponzorů mnohdy ubírá na eleganci, kterou by samotné dresy jinak měly…