Hlavní obsah

Fotbalová liga táhne, na podzim zaznamenala rekordní nárůst sledovanosti

O Chance Ligu je rekordní zájem. Trend dlouhodobé a rostoucí popularity se v podzimní části projevil na sledovanosti přímých přenosů na stanici O2 TV i na dynamickém růstu na sociálních sítích. Vysoké číslo se podařilo udržet také v návštěvnosti stadionů, která je třetí nejvyšší v historii soutěže. Rekord drží sezona 1996/1997, ve které přišlo na zápas průměrně 7155 diváků.

Foto: Vlastimil Vacek, Sport.cz

Tomáš Chorý ze Slavie oslavuje proti Fenerbahce.

Článek

„Za podzimní část je průměr na jeden zápas 6168 diváků v ochozech. Je skvělou zprávou, že utkání Chance Ligy jsou již pro spoustu lidí tradiční zábavou pro jejich víkendový program. Třetí nejvyšší průměr v historii samostatné české ligy je toho zářným důkazem. Nepochybuji proto, že s vizí dalšího posunu ligy a s plány na nové stadiony v Praze i jiných místech republiky dokážeme výhledově překonat i úplný rekord,“ říká Daniel Hajný, obchodní a marketingový ředitel Ligové fotbalové asociace (LFA).

Rekordní nárůst sledovanosti zaznamenaly televizní přenosy, které jsou od léta v novém vysílacím formátu. Díky třem herním slotům mohou diváci sledovat přímé přenosy od brzkých odpoledních hodin až do večera. Během podzimu duely nejvyšší domácí soutěže sledovalo na obrazovkách O2 TV o 13 procent více lidí, než tomu bylo v uplynulém ročníku.

Foto: Vlastimil Vacek, Sport.cz

Diváky nejvíc lákalo pražské derby.

„Z ohlasů diváků a z dat sledovanosti vidíme, že tento formát se fanouškům zamlouvá. Pozitivní reakce přicházejí především na kontinuální vysílání, které začíná po obědě a vrcholí ve večerních hodinách pořadem Chance Liga Highlights, který nabízí sestřihy všech duelů. Výrazný nárůst sledovanosti jsme zaznamenali například u studií, která celým hracím dnem provází. To je pro nás jasný signál, že diváci takový formát preferují,“ uvedl tiskový mluvčí O2 TV David Solnař.

Popularita domácí nejvyšší soutěže je patrná také na skutečnosti, že z 10 nejsledovanějších podzimních sportovních přenosů v rámci celé O2 TV byly hned 4 zápasy Chance Ligy. Z toho nejvíce diváky lákalo derby Slavie se Spartou, které si na obrazovkách O2 TV nenechalo ujít 532 tisíc lidí.

Obliba ligového fotbalu se projevila také na sociálních sítích Chance Ligy, kde měla liga a také kluby poprvé v historii možnost pracovat se záběry ze hry. Ať už se jednalo o Facebook, Instagram nebo X, počty zhlédnutí, množství interakcí nebo délky sledování se posunuly v krátkém čase o stovky procent.

Tento trend lze demonstrovat na příkladu Facebooku. V první polovině roku 2024 měl účet nejvyšší soutěže počet zhlédnutí 4,9 milionu, 196 tisíc interakcí a doba sledování videí ze strany fanoušků dala dohromady 1124 dnů. V druhé polovině roku došlo k rapidnímu skoku. Počet zhlédnutí se zvýšil na 24 milionů (nárůst o 390 %), množství interakcí bylo 386 tisíc (nárůst 96 %) a doba sledování videí se vyšplhala na úroveň 4705 dní (nárůst 319 %). Rekordní skoky se dotkly i Instagramu, kde se zobrazení příspěvků zvedlo o 920 %, u sítě X se pak jednalo o 880 %.

Související témata: