Hlavní obsah

Divácké renesanci ligy pomáhá i Hradec. Město dává najevo, že klub je k mání

Slavia, Sparta, Baník Ostrava, Plzeň. A pak? Hradec Králové. Vážně? Ano, fakt. Východočeský klub přispívá k divácké renesanci ve fotbalové lize, chlubí se pátou nejvyšší průměrnou návštěvou. Samo sebou vytěžil především z fanouškovského boomu, který nastartoval srpnový návrat na nový stadion. Z prvotní euforie nelze žít věčně. Bude se Malšovická aréna dál plnit? „Budeme rádi, když tento trend udržíme, nebo ho ještě dokážeme zvedat,“ reaguje generální manažer Votroků Richard Jukl.

Foto: Vlastimil Vacek, Sport.cz

Václav Pilař slaví gól na novém hradeckém stadionu.

Článek

Návštěva na domácí zápas Hradce v sezoně klesla jen jednou pod šest tisíc, nikdy pod pět. Ligový průměr si klub z města pod Bílou věží drží 7718 lidí na utkání. „Máme 3776 prodaných permanentek, což je krásné a zavazující číslo,“ počítá Jukl.

Votroci dobře vědí, že jen aura nového stadionu, na který čekaly celé generace fanoušků, lidi nepřiláká. V době takřka neomezených možností se bojuje o každého příznivce neustále. V Hradci se pečlivěji věnují prezentaci klubu, marketingu, při zápase chtějí fandům nabídnout celkový zážitek. „Budeme dál pokračovat v programu před utkáním, v poločase. Musí to být trochu show, lidi to musí bavit,“ popisuje Jukl.

Lidé ze zázemí mohou ovlivnit jednu část, tou zřejmě nejzásadnější jsou však výsledky. Ty mohou být nejlepší vábničkou. Zatím vypadají průměrně, v lize před domácím publikem počítá soubor trenéra Václava Kotala čtyři výhry, dvě remízy, tři prohry. „Nový stadion je velké plus. Diváci jsou skvělí, kulisa taky,“ přikývne kapitán týmu Petr Kodeš.

Vliv Václava Kotala a nového stadionu na výkony Hradce Králové. Příspěvek z pořadu PřímákVideo: Sport.cz

„Užíváme si to, čekali jsme na novou arénu dlouho. V té kulise vás to donutí tam nechat všechno, každý se chce před diváky ukázat a dát jim to, proč přišli. Je to pro nás hráče závazek, ale hlavně odměna. Hraje se nám o dost líp než v Boleslavi, kam chodilo pět set nebo osm set lidí,“ dodává hradecký záložník. Odkazuje na předešlé dvě sezony, které Votroci po návratu do ligy strávili v azylu v Mladé Boleslavi.

Kodeš působí v Hradci přes tři roky, což není málo. Ale pokud se v kabině stane tématem čekání na dlouho slibovaný stadion, vyprávět by měl především kouč Kotal. „Pro mě je to skvělé završení celkového působení v Hradci. Já jsem sem přicházel jako hráč, pak jsem dělal ředitele klubu a v kanceláři jsem měl maketu nového stadionu. Ale to bylo v roce 1995. Trvalo to opravdu dlouho, ale hlavně že jsem se toho dožil,“ usmívá se jednasedmdesátiletý stratég.

Aréna pro 9300 diváků není magnetem jen pro diváky, ale i pro případné kupce. Klub vlastní ze sta procent město, vstup silného strategického partnera je jednou priorit. Jukl už během podzimu hovořil o tom, že Votroci působí s moderním stadionem jako bohatá nevěsta. Radnice nyní činí konkrétní kroky.

Na pomoc pro toto hledání si najala konsorcium firem Havel & Partners s Českou spořitelnou. „V následujících týdnech se tím budeme intenzivně zabývat,“ ujišťuje hradecká primátorka a zároveň předsedkyně představenstva fotbalového klubu Pavlína Springerová.

Skoro to působí tak, že změny majitelů jsou nyní v módě. Procesně se finalizuje převzetí Slavie do rukou miliardáře Pavla Tykače. Nákup pětasedmdesáti procent akcií Slovanu Liberec by měl na jaře dokončit další podnikatel Ondřej Kania. Mluví se o změnách ve vlastnických strukturách Mladé Boleslavi, Olomouce nebo Teplic. Zajímavé možnosti nabízí i Hradec a je k mání.