Článek
Řekli si, že derby je ideální příležitost znovu promluvit o rasismu.
„Zvolili jsme syrovou a poměrně provokativní formu. Štve nás, v jakém prostředí někdy musejí podávat výkony naši hráči, kteří sem přišli například z Afriky. Chtěli jsme být kontroverzní. Právě to má někdy nejvýraznější efekt," vysvětluje Ondřej Kasík, ředitel komunikace Sparty.
„Nechceme být pokrytci a poukazovat na ostatní, když stejný problém řešíme i my sami. Ale budeme rádi, pokud se nám podaří téma rozvířit a do veřejné debaty se zapojí i další kluby," dodává.
Letenští si přejí, aby téma rasismu nebylo bagatelizované a přehlížené, přestože se týká minoritních skupin na stadionech.
„Inspirovali jsme se v zahraničí a oslovili herce a našeho fanouška Jakuba Štáfka s nápadem natočit tohle video. Naší dlouhodobou strategií je téma rasismu otevírat, mluvit o něm a upozorňovat na něj. Uvnitř klubu se na všech úrovních shodujeme, že chceme a musíme být moderním klubem, který projevy rasismu odsuzuje," říká Kamil Veselý, marketingový ředitel Sparty.