Článek
Opatření spojená s pandemií vedla k velkým změnám v závodním kalendáři Mezinárodní cyklistické federace. Vuelta nebude mít poprvé od roku 1985 obvyklých 21 etap, ale pouze 18. Závod měl začít 14. srpna v Utrechtu týmovou časovkou a Nizozemsko mělo hostit ještě další dvě etapy. Ani jedna z nich nebude nahrazena.
Místo toho Vuelta odstartuje poprvé od roku 1961 v Baskicku, a to v úterý 20. října původně 4. etapou. Trasa z města Irun na vrchol hory Arrate, kam se závod vrátí po osmi letech, má téměř 170 kilometrů. Následovat pak navíc budou hned další dvě kopcovité etapy dlouhé 151 a 164 kilometrů. Až čtvrtá rovinatá část (190 km) nabídne prostor sprinterům.
První víkend 75. ročníku pak čeká peloton opět kopcovitá 5. etapa s délkou přes 185 kilometrů a úvodní porci završí v 6. etapě (136 km) stoupání na obávaný Tourmalet ve Francii. To bude také jediná letošní odbočka Vuelty za hranice Španělska, po níž přijde na řadu první den volna. Původně se měly jet 15. a 16. etapa v Portugalsku, pořadatelé pro ně ještě hledají náhradní trasy. Další změny už ale neočekávají.
Podle analytického pohledu cyclingnews.com bude první závodní týden nejtěžší z jakékoliv Grand Tour od druhé světové války. Podle specializovaného cyklistického serveru předčí i start Gira d'Italia v letech 1989 a 2017 s výstupy na Etnu. Ani jeden z těchto ročníků Gira ale za prvních šest dnů závodu nenabídl tolik horských výzev jako šest úvodních etap letošní Vuelty.
Síly a energii budou jezdci dobíjet během druhého volného dne 2. listopadu. Hned den na to je na programu jediná časovka. Individuální souboj s chronometrem svedou jezdci na 33,5 kilometrech na trase Muros - Ezaro. Dojezd do španělské metropole Madridu bude 8. listopadu.