Článek
Středeční čtvrtá etapa zavedla cyklistky vedle asfaltu i na šotolinu, která vyvolala podobně vášnivou diskusi jako zařazení proslulých kostek do letošní mužské Tour de France. „Bylo to nebezpečné, možná až moc nebezpečné. A zejména pro ženy. Šotolina byla opravdu náročná," poznamenal Rubens Bertogliati, týmový šéf Garcíaové.
Španělská závodnice měla právě na šotolině dva defekty a musela dvakrát měnit kolo. Dvacet kilometrů před cílem se tak snažila zařadit do skupiny pronásledovatelek, která stupňovala tempo stíhací jízdy. Jenže vzápětí přišel šok: doprovodný vůz z jejího týmu SAE ADQ jí škrtl do zadního kola a osmatřicetiletá cyklistka šla v plné rychlosti k zemi.
Wat is dat nu! Mavi Garcia komt bijna onder haar eigen ploegleiderswagen terecht #TDF2022 pic.twitter.com/4kWEyKu8Q9
— Sporza 🚴 (@sporza_koers) July 27, 2022
Z několika kotrmelců vyvázla s odřeným ramenem a bokem, statečně ale naskočila na kolo a pustila se do sólo stíhačky. Ani s dopomocí doprovodného auta už ale nedokázala skupinu před sebou dojet a nakonec zpomalila a nechala se ošetřit.
💥 🇪🇸@mavi_at crashed! She is back on the bike.
💥 Chute de 🇪🇸@mavi_at ! Elle est repartie. #TDFF #WatchTheFemmes pic.twitter.com/ARuO9OeRi1
— Le Tour de France Femmes avec Zwift (@LeTourFemmes) July 27, 2022
V cíli byla nakonec třiatřicátá a v celkovém pořadí ztrácí z jedenáctého místa na vedoucí Marianne Vosovou 2:26 minuty. „Je v pořádku, jede dál," řekl po dojetí etapy Bertogliati.
Proč ale ke střetu s vlastním vozem došlo? „Museli jsme několikrát měnit kolo, všichni byli vystresovaní, tým i Mavi. Problém byl, že najednou přejela napříč silnicí. Auto mělo být o něco dál, ale chystali jsme se jí po výměně kola vyměnit lahve s pitím. Mavi se snažila zachytit unikající balík soupeřek a prostě si auta nevšimla," vysvětloval s krčením ramen Bertogliati.