Článek

Exhibiční průjezd cílem v podání Petera Sagana
Pomohlo vám vydařené vystoupení v závodě Českého poháru horských kol v Teplicích, kde jste skončil čtvrtý, s rozhodováním o startu na biku v Riu?
Je moc brzy, abych se rozhodoval o olympijských hrách. Jsem rád, že jsem se zabavil a dojel do cíle v pořádku. Trať mi seděla více, než v rakouském Grazu, kde jsem startoval před týdnem. Pochopitelně mě mrzí defekt, který mě postihl. Ale to jsou prostě závody. Udělal jsem maximum a jsem moc spokojený.
Atmosféra na trati při vašich průjezdech byla doslova elektrizující. Neříkal jste si, že závodit na horských kolech by bylo lepší, než na silnici?
Je fakt, že atmosféra byla parádní. Lidé super povzbuzovali. Na okruhu se mohou fanoušci přemisťovat, je to zábavné. Ale je to jen moje hobby, není to živobytí. Byl jsem v Teplicích vlastně za zábavou, za níž nejsem placený. Ale moc jsem si to užil. Měl jsem kolem sebe své lidí, camper. Prostě pohoda.
Co chybělo k maximální spokojenosti? Umístění na stupních vítězů?
Po pádu v Grazu před týdnem jsem si v prvním kole dával pozor, abych úvod nepřepálil. Následně jsem trošku zvolnil. Říkal jsem si, že se budu držet na druhém místě, jenže jsem měl defekt na předním kole. Tak jsem si dával pozor, abych hlavně nespadnul. Ve sjezdu na asfaltu jsem byl velmi opatrný, abych nesundal gumu, další sjezd jsem dokonce vedl, a pak do kopce jel jen volně. Když jsem začal měnit kolo, byl jsem šestý. Ztratil jsem hodně sekund. Myslel jsem, že bych mohl dojet třetí nebo čtvrtý. V konci mi trošku docházely síly, tudíž jsem spokojený. Neudělal jsem technickou chybu, nespadnul a rameno zhmožděné při pádu v Grazu mě nebolelo, tudíž vše super.
Můžete zhodnotit, jak velký progres jste zaznamenal během krátké doby na horském kole?
Určitý posun jsem zaznamenal. V Grazu jsem přepálil první kolo, a pak jsem spadnul. Šlo o naprosto laickou chybu. Ale nemyslím, že bych nějak vyhořel. Mám oddechové období mezi jednotlivými částmi silniční sezóny a jedinou hranu, kterou jsem za poslední tři týdny jel, byl právě závod v Teplicích. I bez speciálního tréninku jsem byl schopný takhle zajet. A moc jsem se tím bavil.
Prozradíte, co bude pro letošní sezónu hlavním cílem? Tour de France nebo vystoupení na biku v Riu?
Jednoznačně je mým největším cílem obhajoba zeleného dresu pro nejlépe bodujícího sprintera na Tour. Na nic jiného teď vážně nemyslím.
Existuje varianta, že v Riu pojedete na silnici i na horském kole?
Trať pro silniční olympijský závod jsem si byl projet osobně a je na mě moc těžká. Zatím nevím. Určitě existuje možnost, že se silničního závodu nezúčastním.