Článek
Jen pár okamžiků poté, co zhruba 2,7 kilometrů před cílem trojnásobný vítěz Vuelty Primož Roglič v závěrečném stoupání rozjel svůj finiš, Evenepoel slezl z kola a signalizoval defekt.
Z velké ztráty nemusel mít strach, protože už byl v té době v ochranné tříkilometrové zóně a měl jistotu stejného času jako zbytek pelotonu. Tak to totiž pravidla jezdcům, které postihl pád či defekt pneumatiky, mimo horské etapy garantují. Do cíle v Tomares se sice jelo do kopce, nicméně nešlo o horskou etapu.
Evenepoel on his puncture in today's #lavuelta22 stage.
Says he was out of position in the last 4-5km and then tried to move up on the steep hill and noticed he had a flat tyre.
We discuss this incident, the 3km rule & whether it should apply on this stage on @LanterneRougeCP pic.twitter.com/QCRPUF0656
— Patrick Broe (@LanterneRougeYT) September 6, 2022
Roglič nakonec měl ve spurtu hororový pád a z náskoku Belgičana ukrojil jen osm sekund. Kvůli následkům pádu následně navíc ze závodu odstoupil.
Puncturegate: Adam Blythe denies "insinuating Remco was cheating" after roadside video proves Evenepoel's "convenient" flat tyre; Roglič out injured; Anne-Marie Trevelyan appointed Transport Secretary + more on the live blog https://t.co/FRUDqYTeNY pic.twitter.com/9sQTc6rbwm
— The Cycle Collective (@cyclecollective) September 7, 2022
Evenepoel reklamoval prasklou pneumatiku, jenže někteří fanoušci po shlédnutí záběru pochybovali o tom, že jeho zadní kolo bylo skutečně prázdné. A měli za to, že se ve skutečnosti nechtělo lídrovi Vuelty naplno šlapat do kopce a raději využil pohodlí tříkilometrové ochranné zóny.
Belgičan nicméně po závodě podobné spekulace razantně odmítal. „Nikdo proti mně nemůže nic říct. Nejsem chlap, co by s takovou věcí podváděl. Cítil jsem se dobře, také jsem chtěl zabojovat o etapové vítězství, ale píchl jsem pneumatiku. Musel jsem vyměnit kolo. Po vší smůle, jakou jsem měl v předchozích dnech, jsem měl konečně štěstí," kvitoval fakt, že defekt musel řešit až za tříkilometrovou hranicí před cílem.