Článek
Obávaná část trati se nachází při nájezdu do Arenbergu, nejdelšího kostkového sektoru, do nějž cyklisté normálně vjíždí rychlostí až 60 kilometrů v hodině. „Chceme peloton roztáhnout a zpomalit aspoň na polovinu, aby to nebylo tak nebezpečné,“ uvedl v úterý ředitel závodu Thierry Gouvenou.
Pořadatelé tak oznámili, že před vjezd na dlažební kostky umístí šikany, které by měly závodníky výrazně zpomalit. Jenže jak se ve středu večer ukázalo, nejedná se o mírné šikany, ale o ostrou zatáčku o 180 stupňů.
Ta sice peloton opravdu zpomalí, ale budou v ní rovněž hrozit hromadné karamboly. Je sice pravda, že pády na kostkách jsou určitě nebezpečnější než pády na asfaltu, ale zpomalení pelotonu tímto způsobem nepůsobí jako úplně dobrý nápad, což si myslí i cyklistický mistr světa a obhájce triumfu Mathieu van der Poel. „Je tohle vtip?“ vyťukal Nizozemec k přiloženému videu z trati na svůj profil na sociální síti X.
Is this a joke? 🤔 https://t.co/WkkUe2YC5U
— Mathieu Van der Poel (@mathieuvdpoel) April 3, 2024
Na rýpnutí mu odpověděl i prezident Asociace profesionálních cyklistů (CPA), která o úpravu trati žádala, Adam Hansen. „Jezdci nás požádali, my jsme jednali jejich jménem. S pomalejším vjezdem do Arenbergu jezdci nedosáhnou takové rychlosti, takže sektor bude ještě obtížnější než dřív,“ napsal Hansen.
O úpravě trati se začalo uvažovat po nedávném závodu Napříč Flandry, kde se při ošklivém hromadném pádu zranil mimo jiné Wout van Aert a musel na operaci. Belgická hvězda si zlomila klíční kost, několik žeber a hrudní kost.