Článek
McLaren vstoupil do World Tour s velkou touhou dopomoci k triumfu na Tour de France. Pandemie však nejenže výrazně narušila závodní sezonu, ale způsobila firmě za poslední měsíce ohromné finanční ztráty.
Na jaře britská automobilka propustila 1200 zaměstnanců. Koncem června si pak musel vzít McLaren půjčku 150 milionů liber od Bahrajnské národní banky. Jezdci a zaměstnanci stáje odsouhlasili odklad až 70 procent výplat, jež navíc podle informací serveru cyclingnews.com neobdrží v plné výši.
"Tým už na něčem pracuje, ale prozatím nenašli nic konkrétního," řekl serveru zdroj blízký dění v týmu. "Princ stále cyklistiku podporuje, ale momentálně je v podstatě jediný, kdo drží stáj při životě. McLaren jako takový se zaměřuje hlavně na to, aby dál fungoval ve formuli 1."
Bahrajnská královská rodina vlastní v McLarenu většinový podíl. Generální manažer cyklistické stáje Rod Ellingworth prozatím odmítl potvrdit odchod McLarenu, přestože připustil, že tým aktivně hledá sponzora, jde prý ale o běžnou snahu o navýšení finančních prostředků.
"McLaren stále vlastní polovinu týmu. A pár týdnů odjezdíme s McLarenem na našich dresech. Víme, že to byla opravdu velmi těžká doba pro spoustu firem. Složité to bylo také pro McLaren, ale i přes tyto okolnosti pokračujeme dál," prohlásil Ellingworth.
Od této sezony hájí barvy týmu hvězdy jako Brit Mark Cavendish, Nizozemec Wout Poels nebo Španěl Mikel Landa. Velký zájem měla stáj podle spekulací také o příchod Chrise Froomea, jenž skončí v týmu Ineos, hvězdný Brit dal ale přednost nabídce izraelského týmu Start-Up Nation.